Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilvio Ricardo da Silvapt_BR
dc.creatorNatascha Stephanie Nunes Abadept_BR
dc.creatorJoyce Nancy da Silva Corrêapt_BR
dc.creatorRanucy Marçal da Cruzpt_BR
dc.creatorPoliana Ribeiro Bretaspt_BR
dc.creatorLuciano Pereira da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2022-03-29T17:57:41Z-
dc.date.available2022-03-29T17:57:41Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.citation.volume22pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage614pt_BR
dc.citation.epage646pt_BR
dc.identifier.issn1981-3171pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40561-
dc.description.abstractVacations camps are one of the most important professional practice fields for those professionals involved in the area of Physical Education and leisure. With this in mind, we made a report containing theoretical reflections based on the experience of the Vacation Camp in Campus (CFC) project, which is organized by a group called "PET – Physical Education and Leisure", from the Federal University of Minas Gerais. Our intention was to raise reflections regarding the project management and development process, aiming to stimulate other groups to make their own path and create new experiences within this area. We noticed that the teamwork involved in the project elaboration and implementation is a valuable learning experience for undergraduate students since they have the opportunity to participate as an animator in an intervention made of several cultural experiences.pt_BR
dc.description.resumoO trabalho em Colônias de Férias, talvez seja um dos espaços de maior atuação profissional, para nós, envolvidos com a Educação Física e com a área do lazer. Partindo disso, fizemos um relato com reflexões teóricas da experiência do projeto denominado Colônia de Férias no Campus (CFC) organizado pelo grupo PET – Educação Física e Lazer da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Nosso intuito foi buscar refletir acerca do processo de gestão e desenvolvimento do projeto, desejando que outros locais, se sintam estimulados a realizarem seus próprios percursos e materializem novas experiências de trabalhos envolvendo o tema. Percebe-se que o trabalho coletivo de elaboração da programação e execução do projeto tem sido um rico espaço de aprendizado para formação e atuação dos alunos da graduação que participam como animadores e um momento de intervenção com diversas experiências culturais para as crianças da CFC.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofLicerept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectColônia de fériaspt_BR
dc.subjectGestãopt_BR
dc.subjectFormaçãopt_BR
dc.subject.otherFériaspt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherEducação físicapt_BR
dc.subject.otherEducadorespt_BR
dc.titleGestão e desenvolvimento de programas de colônias de férias temáticas em diferentes contextos: o caso da Universidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.title.alternativeVacation camps programmes management and development in different contexts: the case of the Federal Universisty of Minas Geraispt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/licere/article/view/13583pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0003-0584-3675pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7393-546Xpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3456-5766pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.