Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40744
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGiovanni Campos Fonsecapt_BR
dc.creatorAndré Luiz Mendes Athaydept_BR
dc.creatorJoao Victor de Oliveira e Souzapt_BR
dc.creatorIgor Andrade Diaspt_BR
dc.date.accessioned2022-04-04T18:41:51Z-
dc.date.available2022-04-04T18:41:51Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage108pt_BR
dc.citation.epage124pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35699/2237-5864.2018.2365pt_BR
dc.identifier.issn22375864pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40744-
dc.description.abstractThis paper reports the unprecedented experience of offering a subject taught exclusively in English to undergraduates of the Federal University of Minas Gerais, Montes Claros Campus. It focuses on the creation context of the discipline, the most relevant aspects of its construction and the main reflections generated from the experience. The first offer of the discipline had 17 enrolled students and the second had 22. The course was completed by 7 and 12 academics respectively. Students reported, on the one hand, difficulties in attending a course taught in a foreign language and, on the other hand, satisfaction in completing the course and exercising their English language skills. Even though it is premature to evaluate the repercussions of the subject offer for the internationalization of teaching in the Campus, it can be said that it has provided a valid opportunity, both for those students who do not have the opportunity to go abroad and for those who are preparing for this upcoming experience.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo relata a experiência inédita de oferta de uma disciplina lecionada exclusivamente em inglês para graduandos da Universidade Federal de Minas Gerais, campus Montes Claros. Focalizam-se o contexto da criação da disciplina, os aspectos mais relevantes da construção dela e as principais reflexões geradas a partir da experiência. A primeira oferta da disciplina contou com dezessete estudantes, e a segunda com vinte e dois matriculados. Concluíram o curso, respectivamente, sete e doze acadêmicos. Estudantes relataram, por um lado, dificuldades de cursar uma disciplina em idioma estrangeiro e, por outro lado, satisfação de concluir o curso e de exercitar habilidades na língua inglesa. Embora seja prematuro avaliar as repercussões da oferta da disciplina para a internacionalização do ensino no campus, pode-se afirmar que ela possibilitou uma oportunidade válida tanto para aqueles estudantes que não têm a oportunidade de ir ao exterior quanto para os que desejam se preparar para tal experiência.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICA - INSTITUTO DE CIÊNCIAS AGRÁRIASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Docência do Ensino Superiorpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInternacionalização do ensino superiorpt_BR
dc.subjectdisciplina em inglêspt_BR
dc.subjectgraduaçãopt_BR
dc.subject.otherEnsino superiorpt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherLingua inglesa - Estudo e ensino - Falantes estrangeirospt_BR
dc.titleRelato de experiência da disciplina "Administração da Produção", ofertada exclusivamente em inglês para graduandos da UFMG - Campus Montes Clarospt_BR
dc.title.alternativeExperience report of the “Production Management” discipline offered exclusively in english to graduate students in UFMG – Montes Claros Campuspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2365/1444pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2109-2130pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/ 0000-0003-2503-1199pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.