Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40987
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Teixeira Veigapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2160652000585374pt_BR
dc.contributor.referee1João Batista Diniz Leitept_BR
dc.creatorDiogo Cesar Souza Lopespt_BR
dc.date.accessioned2022-04-11T21:24:57Z-
dc.date.available2022-04-11T21:24:57Z-
dc.date.issued2021-07-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40987-
dc.description.abstractThis project came about after observing the use of social media such as Facebook, Instagram and Twitter by people who use it to create “user” profiles for their pets. It was noted that these conventional social networks have a broad structure, with an approach to an extremely diversified market and with profiles aimed at creating pages aimed at profiles of human beings, and not for pets. Thus, the project consists of creating a social network aimed at pet tutors, called “Social Pet World, which will enable them to create dedicated profiles for their Pets, allowing direct and simple interaction between pet tutors and between them and the companies, stores and professionals in the sector. Therefore, the expected target audience are pet tutors (pets), stores, professionals and companies in the sector, constituting Social Pet World in an entertainment and leisure environment for users and an advertising and marketing space for the stores, companies and industry professionals.pt_BR
dc.description.resumoEste projeto surgiu após a observação do uso das redes sociais, como  Facebook, Instagram e Twitter por pessoas que utilizam a mesma para criar perfis de “usuário” para seus animais de estimação (Pets). Notou-se que estas redes sociais  convencionais apresentam uma estrutura ampla, com abordagem para um mercado extremamente diversificado e com os perfis direcionados para a criação de páginas voltadas para perfis de seres humanos, e não para animais de estimação. Desta forma o  projeto consiste na criação de uma rede social voltada para tutores de Pets, chamada de  “Social Pet World, que possibilitará a eles a criação de perfis dedicados para seus Pets, permitindo a interação direta e simples entre os tutores de Pets e entre eles e as  empresas, lojas e profissionais do setor. Logo, o público-alvo esperado são tutores de  animais de estimação (pets), lojas, profissionais e empresas do setor, constituindo-se a Social Pet World num ambiente de entretenimento e lazer para os usuários e um espaço  de publicidade e marketing para as lojas, empresas e profissionais do setor.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão de Negóciospt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectRede socialpt_BR
dc.subjectPetpt_BR
dc.subjectMarketingpt_BR
dc.subjectPublicidadept_BR
dc.titlePlano de Negócios: Social Pet Worldpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
dc.description.embargo2023-07-06-
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diogo_organized.pdfMonografia3.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.