Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/41091
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Climene Fernandes Brito Arrudapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6957238823021150pt_BR
dc.contributor.referee1Marisa Mendonça Carneiropt_BR
dc.contributor.referee2Raquel Rossini Martins Cardosopt_BR
dc.creatorJohnata Montan da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2022-04-19T21:14:42Z-
dc.date.available2022-04-19T21:14:42Z-
dc.date.issued2019-08-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/41091-
dc.description.abstractA teaching material proposal, presented on this paper, aims to provide students with the necessary tools to communicate successfully in real-life interactions, through the use of authentic material, having as its main purpose the practice of the four skills: reading, listening, writing and speaking, as well as to foster students‘ ability to activate their background knowledge and connect it with the new knowledge in order to create new linguistic abilities on the target language. The material consists in two units, which are separated and are not connected with each other regarding their themes; however, both of them presente meaningful and modern themes, which were carefully designed with the objective of arousing students‘ curiosity and relating their respective topics and sections with students‘ reality and day-today life.pt_BR
dc.description.resumoA proposta de material de ensino, presente neste trabalho, tem por objetivo prover as ferramentas necessárias aos alunos para uma comunicação bem sucedida em interações reais, por meio do uso de material autêntico, tendo como propósito principal a prática das quatro habilidades: leitura, compreensão auditiva, escrita e compreensão oral, bem como fomentar a habilidade do aluno de ativar o seu conhecimento de mundo e conectar esse conhecimento com o novo conhecimento para criar novas habilidades linguísticas na língua-alvo. O material consiste em duas unidades que são separadas e não estão conectadas em relação aos seus temas; no entanto, ambas apresentam temas significativos e modernos, que foram cuidadosamente elaborados com o objetivo de despertar a curiosidade dos alunos e relacionar os seus respectivos tópicos e seções com as realidades dos alunos.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Ensino em Inglêspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectteaching material; authentic material; linguistic abilities.pt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Estudo e ensinopt_BR
dc.titleA teaching material proposalpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A TEACHING MATERIAL PROPOSAL (2).pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons