Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/42612
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorNoel Torres Júniorpt_BR
dc.creatorRebecca Impelizieri Moura da Silveirapt_BR
dc.date.accessioned2022-06-23T12:57:05Z-
dc.date.available2022-06-23T12:57:05Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage1466pt_BR
dc.citation.epage1491pt_BR
dc.identifier.issn21777284pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/42612-
dc.description.abstractThis article analyzes the continuous improvement strategies and their relevance to university extension services. To this end, the study was descriptive and exploratory and it was developed through case study research in a radio program from university. The data collection and analysis were guided by the work of Kaye and Anderson (1999) in which the relevant practices of continuous improvement were grouped into three categories of analysis. The results found in the field were compared with academic papers about the university extension activities and these were compared with studies of adopted practices and difficulties encountered in organizations that have adopted practices related to continuous improvement. These analyses revealed similarities and pointed out some reflections about the challenges to the implementation of activities of this nature in university extension servicespt_BR
dc.description.resumoEste artigo analisa as estratégias de melhoramento contínuo e sua relevância para serviços de extensão universitária. Para tanto, optou-se por um estudo exploratório-descritivo, desenvolvido por meio de um estudo de caso em um programa de rádio universitário. A coleta e análise de dados foram norteadas pelo trabalho de Kaye e Anderson (1999), no qual as práticas pertinentes ao melhoramento contínuo foram agrupadas em três categorias de análise. Os resultados encontrados em campo foram confrontados com trabalhos acadêmicos acerca das atividades de extensão universitária e com estudos sobre práticas adotadas e dificuldades encontradas nas organizações que adotaram práticas voltadas para o melhoramento contínuo. Essas análises revelaram similaridades e apontaram algumas reflexões acerca dos desafios para a implementação de atividades desta natureza em serviços de extensão universitária.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentENG - DEPARTAMENTO DE ENGENHARIA PRODUÇÃOpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Eletrônica Gestão e Serviçospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão da Qualidadept_BR
dc.subjectQualidade em serviçospt_BR
dc.subjectServiços de extensão universitáriapt_BR
dc.subject.otherExtensão universitáriapt_BR
dc.subject.otherGestão da qualidade totalpt_BR
dc.titleReflexões acerca do melhoramento contínuo da qualidade em serviços de extensão universitária: um estudo de caso em um programa educativo de rádio universitáriopt_BR
dc.title.alternativeReflections on the continuous improvement of quality in university extension services: a case study in an radio educational program from universitypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://https://www.metodista.br/revistas/revistas-ims/index.php/REGS/article/view/6330pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.