Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/42811
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marco Antônio Machadopt_BR
dc.contributor.advisor1Lattesnão encontradopt_BR
dc.contributor.referee1Ricardo Teixeira Veigapt_BR
dc.creatorMayara Teixeira de Mancilhapt_BR
dc.date.accessioned2022-06-30T20:17:48Z-
dc.date.available2022-06-30T20:17:48Z-
dc.date.issued2013-08-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/42811-
dc.description.abstractThis paper aims to discuss the positioning and strategies adopted by organizations in globalized markets, in order to achieve better competitiveness in their products and maintain its sustainability in the system. One strategy is to merge with other organizations, in joint ventures. In this paper, the focus will be given in the processes of global purchasing, within these alliances. There will be an analysis of the integration in the sector (purchasing), and about the achievement of competitiveness in the joint activities. The first chapter has a theoretical approach, focusing on contingency theory and strategy theory; the second will address the theme Integration and Global Purchasing and the third will deal with the case study of two multinationals in the automotive sector, and, then, it will be possible to get a more practical approach of the subject. It will be possible to understand that, in many cases, the global / joint purchasing strategy is not the most appropriate and efficient manner to reach lower costs and competitiveness.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho se propõe a discutir o posicionamento e estratégias adotadas pelas organizações, em mercados globalizados, de modo a alcançar maior competitividade em seus produtos e manter sua sustentabilidade no sistema. Uma das estratégias utilizadas é a fusão com outras organizações, nas chamadas joint ventures. Neste trabalho, será dado enfoque nos processos de compras globais, dentro destas alianças. Será feita uma análise da integração no setor (compras), e até que ponto conseguem alcançar competitividade nas atividades conjuntas. O primeiro capítulo terá a abordagem teórica, com foco nas teorias de contingência e de estratégia; o segundo abordará o tema Integração e compras globais e o terceiro tratará do estudo de caso, de duas multinacionais do setor automobilístico, com uma abordagem mais prática do assunto. Será possível entender que, em muitos casos, a estratégia de compras conjuntas não é a mais adequada e eficiente para que se tenha menores custos e consequente competitividade.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstratégiapt_BR
dc.subjectIntegraçãopt_BR
dc.subjectCompras globaispt_BR
dc.subjectCompetitividadept_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleIntegração em compras no mercado globalizado e o alcance do objetivo competitividade: estudo de caso de uma joint venture no setor automobilísticopt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Mayara - mesclado.pdf811.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.