Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/42868
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Sublime e pintura no primeiro esboço de Sistema de Fichte em comparação com Kant |
Authors: | Giorgia Cecchinato |
Abstract: | Este artigo tem duplo objetivo: apresenta-se em primeiro lugar a primeira doutrina fichtiana das formas e cores na pintura, formulada no escrito póstumo Filosofia prática. Em segundo lugar, traça-se um paralelo entre essa doutrina e a exposta por Kant na Crítica da faculdade de julgar. Ao mesmo tempo em que é diagnosticada uma proximidade com a doutrina de Fichte, procura-se mostrar a peculiaridade da doutrina fichtiana. |
Abstract: | The first aim of this paper is to present the doctrine of forms and colours in painting, formulated by Fichte in the posthumous writing Practical Philosophy. The second one is to draw a parallel between this doctrine and Kant's theory of beauty developed in the Critique of the Judgement. On the one hand the paper will show that the similarities quite sticking, on the other hand it will reveal the peculiarity and originality of Fichte's doctrine. |
Subject: | Estética Kant, Immanuel, 1724-1804 Fichte, Johann Gottlieb, 1762-1814 |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FAF - DEPARTAMENTO DE FILOSOFIA |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21555/top.v0i54.869 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/42868 |
Issue Date: | 2018 |
metadata.dc.url.externa: | https://revistas.up.edu.mx/topicos/article/view/869 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Tópicos, Revista de Filosofía |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sublime e pintura no primeiro esboço de sistema de fichte em comparação com kant.pdf | 275.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.