Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/43670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marisa Mendonça Carneiropt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9672947037473213pt_BR
dc.contributor.referee1Raquel Rossini Cardosopt_BR
dc.creatorPablo Augusto dos Santos Torres de Matospt_BR
dc.date.accessioned2022-07-26T18:10:38Z-
dc.date.available2022-07-26T18:10:38Z-
dc.date.issued2019-08-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/43670-
dc.description.abstractTeaching in the 21st century is a challenge, but at the same time, there is always room for learning in the classroom. In today’s world, English Language Teaching (ELT) has to be in line with the framework for 21st century learning. On the one hand, as language teachers, we are supposed to equip our students with the necessary linguistic skills they will need to succeed in their academic lives, but on the other hand, we also have to find ways of integrating other competencies, such as critical thinking, communication, and collaboration into the curriculum. Apart from that, technology, in its broadest sense, has become an important tool when it comes to language teaching and learning. The internet has given birth to a new social order, and according to Manuel Castells, who is the director of the Internet Interdisciplinary Institute of the Open University of Catalonia (UOC), the internet has become the decisive technology of the Information Age. The following units were designed for 9th graders, at B1 level, who are enthusiastic about the world of the internet and social media. Without a shadow of a doubt, language has a social purpose, therefore, it is of paramount importance to provide students with authentic and meaningful language input with the aim of enabling them to communicate properly and interact socially in the target language environment. In terms of scope and sequence, students will be given multiple opportunities to work on the four language skills (reading, listening, speaking and writing) through a wide range of stimuli such as authentic reading materials, videos, interviews, visual aids, pair work, discussions and presentations, that will encourage them to think outside the box and work collaboratively with their peers. According to the Critical Pedagogy approach, it is part of our job, as language teachers, to help our students develop into critical thinkers as well. By critical thinking I mean that students will be naturally exposed to a variety of thought-provoking discussions which are linked with both the texts provided in the unit and the world around them, and then, as a result, they are expected to engage in reflective and independent thinking and be capable of transferring knowledge into new contexts, by making connections between the text, their own lives and their social surroundings. Unless permission is granted, this material shall not be copied, reproduced or sold in any form or by any means.pt_BR
dc.description.resumoO ensino no século XXI é um desafio, mas ao mesmo tempo, sempre existe espaço para a aprendizagem no âmbito da sala de aula. No mundo atual, o ensino da Língua Inglesa precisa estar alinhado com o desenvolvimento de competências do século XXI. De um lado, nós, professores de Língua Inglesa, devemos equipar os nossos alunos com as habilidades linguísticas necessárias para o sucesso na vida acadêmica, mas por outro lado, também devemos encontrar formas desenvolver e integrar o trabalho com outras competências no currículo acadêmico, como pensamento crítico, comunicação e colaboração. Além disso, a tecnologia, em seu sentido mais amplo, se tornou uma importante ferramenta no que tange o processo de ensino-aprendizagem. A internet deu luz a uma nova ordem social, e segundo Manuel Castells, diretor do Instituto Interdisciplinar da Internet na Universidade da Catalunha (UOC), a internet se tornou a tecnologia decisiva da Era da Informação. As unidades a seguir foram elaboradas para alunos do 9º ano dos Anos Finais, com um nível B1 de inglês, os quais se demonstram entusiasmados com o universo da internet e das redes sociais. Sem sombra de dúvidas, a língua tem uma função social, portanto, é de extrema importância que os alunos possam trabalhar com material autêntico a fim de tornar mais significativo o uso da língua alvo em suas interações orais e sociais. Em termos de estrutura didática, os alunos terão diversas oportunidades para que possam desenvolver as quatro competências linguísticas (leitura, compreensão auditiva, fala e escrita) através de uma gama de estímulos tais como materiais autênticos de leitura, vídeos, entrevistas, suportes visuais, atividades em pares, discussões e apresentações, com o objetivo de estimular o pensamento criativo (fora da caixa) e o trabalho colaborativo. De acordo com a Pedagogia Crítica, é parte do nosso trabalho, enquanto professores de Língua Inglesa, auxiliar os nossos alunos a também desenvolverem a competência crítica, ou seja, os alunos serão naturalmente expostos a uma gama de discussões instigantes que estarão conectadas com os textos e com o mundo real, e dessa forma, serão encorajados a pensar de forma independente e aplicar o conhecimento aprendido em situações do cotidiano. Ao menos que autorizado, este material não poderá ser copiado, reproduzido ou vendido em nenhuma forma ou por nenhum meio.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Língua Inglesapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnglish language teachingpt_BR
dc.subject21st centurypt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Estudo e ensinopt_BR
dc.titleEnglish Language Teaching in the 21st Centurypt_BR
dc.title.alternativeLíngua inglesa - Estudo e ensinopt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - ELT in the 21st century.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.