Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44329
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorZilma Silveira Nogueira Reispt_BR
dc.creatorMaria co Carmo Barros de Melopt_BR
dc.creatorEdson José Correapt_BR
dc.creatorAlamanda Kfoury Pereirapt_BR
dc.creatorDimitri Bassani Dos Santospt_BR
dc.creatorHumberto José Alvespt_BR
dc.date.accessioned2022-08-17T17:46:22Z-
dc.date.available2022-08-17T17:46:22Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume1pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage69pt_BR
dc.citation.epage76pt_BR
dc.identifier.issn25259563pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44329-
dc.description.abstractObjective: To discusscurrent opportunities for using health teaching virtual environments (AVAS) and to show how these have been applied at a medical school. Method: Education experiences based on AVAS were surveyedand analysedby a team of professors from the Medical School of the Federal University of Minas Gerais in seek of convergence with respect to making contents in digital shape available. Results: The institution collection comprises complete courses, classes, education videos, pictures, games and applications, as well as teaching platforms, distance consulting and virtual simulation, which indicates animportant presence of digital resources within professional education. It was distance lifelong learning that yielded most digital pedagogical material. Conclusion: AVAS has played a role in offering education in conditions under which teachers and students do not share their place and time, but it can also contribute an improved form of conventional teaching to the medical school.pt_BR
dc.description.resumoObjetivo: discutir oportunidades atuais para o emprego de ambientes virtuais de ensino em saúde (AVAS) emostrarcomo estes têm sido utilizados em uma faculdade de medicina. Método: as experiências formativas com utilização de AVAS foram levantada se analisadas por um grupo de professores da Faculdade de Medicina da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), na busca de convergência ao disponibilizar conteúdos no formato digital. Resultados: o acervo institucional inclui cursos completos, aulas, vídeos educativos, imagens, jogos e aplicativos, além de plataformas de ensino, teleconsultorias e simulação virtual, evidenciando uma presença marcante na formação profissional. A educação continuada a distância foi a demanda que mais originou material pedagógico em formato digital. Conclusões: o AVAS tem contribuído para viabilizar a educação em condições em que professor e aluno não compartilham espaço e tempo, mas o sistema também pode, na Faculdade, contribuir para aprimorar o ensino na modalidade presencial.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE GINECOLOGIA OBSTETRÍCIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRev. saud. digit. tec. edupt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Superiorpt_BR
dc.subjectEducação a distânciapt_BR
dc.subjectMateriais de ensinopt_BR
dc.subjectTelemedicinapt_BR
dc.subjectInstituições acadêmicaspt_BR
dc.subject.otherUniversidadespt_BR
dc.subject.otherEducação à Distânciapt_BR
dc.subject.otherMateriais de Ensinopt_BR
dc.subject.otherTelemedicinapt_BR
dc.titleTecnologias digitais para o ensino em saúde: relato de experiências e a convergência para o projeto avas21pt_BR
dc.title.alternativeTechnologies for health education: experiences in a faculty of Medicine and the convergence for the AVAS21 Projectpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://periodicos.ufc.br/resdite/article/view/4685/3488pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.