Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44602
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFelipe Gouvêa Penapt_BR
dc.creatorTalita Soares Martinspt_BR
dc.creatorLaureane Leopoldino de Oliveirapt_BR
dc.creatorAlexandre de Pádua Carrieript_BR
dc.date.accessioned2022-08-26T12:54:23Z-
dc.date.available2022-08-26T12:54:23Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume15pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage8pt_BR
dc.citation.epage26pt_BR
dc.identifier.doi10.21714/1984-6975FACES2016V15N4ART3160pt_BR
dc.identifier.issn19846975pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44602-
dc.description.abstractThis article aims to present a historical analysis of the fashion polo located in Barro Preto neighborhood in Belo Horizonte, the memories of people who are and were part of their daily lives. In a qualitative approach, semi-structured in- terviews were conduct with employees, managers, entrepreneurs and residents. We used the content analysis technique to understand, through narratives, the historical course of Barro Preto through the years. Before making characterized as a working-class neighborhood has undergone changes in their daily lives that impacted on their space, the relationships between subjects, in business man- agement, customer profiling, competitiveness and maintenance of what has been considered a “great polo fashion “. This article, by using the historical perspective combined with everyday life, furthers our understanding of the uniqueness that permeate the management of ordinary business underpinning polo fashion in Belo Horizonte.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo tem como objetivo apresentar uma análise histórica do polo da moda localizado no bairro Barro Preto, em Belo Horizonte, pelas memórias de pessoas que fazem e fizeram parte do seu cotidiano. Em uma abordagem qualitativa, foram feitas entrevistas semiestruturadas com funcionários, ges- tores, empresários e moradores da região. Utilizou-se a técnica de análise de conteúdo para compreender, por meio das narrativas, o percurso his- tórico do Barro Preto no transcorrer dos anos. Este, antes caracterizado como um bairro operário, passou por mudanças em seu cotidiano que im- pactaram seu espaço, as relações entre os sujeitos, a gestão dos negócios, o perfil dos clientes, a competitividade e a manutenção do que já foi conside- rado um “grande polo da moda”. O presente artigo, ao utilizar a perspectiva histórica aliada ao cotidiano, possibilita a compreensão das singularidades que permeiam a gestão dos negócios ordinários que sustentam o polo da moda em Belo Horizonte.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofR. Adm. FACES Journal Belo Horizontept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCotidianopt_BR
dc.subjectPolopt_BR
dc.subjectBarro Pretopt_BR
dc.subject.otherModa - História - Belo Horizontept_BR
dc.titleO polo da moda em Belo Horizonte: uma análise histórica do Barro Pretopt_BR
dc.title.alternativeThe polo fashion in Belo Horizonte: an historic analysis of Barro Pretopt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://revista.fumec.br/index.php/facesp/article/view/3160pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O POLO DA MODA EM BELO HORIZONTE.pdf641.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.