Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Célia Maria de Oliveirapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9391711154551929pt_BR
dc.contributor.referee1Célia Maria de Oliveirapt_BR
dc.contributor.referee2Amanda Marcia dos Santos Reinaldopt_BR
dc.creatorRoniélha Moreira dos Santos Lacerdapt_BR
dc.date.accessioned2022-08-30T14:09:34Z-
dc.date.available2022-08-30T14:09:34Z-
dc.date.issued2015-06-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/44706-
dc.description.abstractINTRODUCTION: nursing is a profession in witch the work is usually developed as a team and is characterized by the development of care focused on patient. In the work group there is heterogeneity of personalities, opinions, ideas and way of doing and acting before certain situations and this may result in conflicting situations. OBJECTIVE: to perform educational strategy, through operating groups, aiming to improve the working relations of the nursing team. METHOD: this is an interventionist study that aim to interfere in the reality studied in order to modify it by proposals that are capable to solving problems in an effective and participatory manner. CONSIDERATIONS: it is expected that the proposed strategy contribute to the improvement of relations between members of the nursing team of the Health Center.pt_BR
dc.description.resumoINTRODUÇÃO: a enfermagem é uma profissão em que o trabalho geralmente é desenvolvido em equipe e caracteriza-se pelo desenvolvimento de atividades voltadas para o cuidado ao paciente. No trabalho em grupo há heterogeneidade de personalidades, opiniões, ideias e modo de fazer e de agir diante de certas situações e isso pode culminar em situações conflituosas. OBJETIVO: realização de estratégia educativa, através de grupos operativos, com intuito de melhorar as relações de trabalho da equipe de enfermagem. MÉTODO: trata-se de um estudo de caráter intervencionista que visa intervir na realidade estudada a fim de modificá-la por meio de propostas capazes de solucionar problemas de forma efetiva e participativa. CONSIDERAÇÕES FINAIS: espera-se que a estratégia proposta contribua para a melhoria das relações entre os membros da equipe de enfermagem do Centro de Saúde.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEMpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Formação de Educadores em Saúdept_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTrabalho em equipept_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectConflitopt_BR
dc.subject.otherEquipe de Enfermagempt_BR
dc.subject.otherCentros de Saúdept_BR
dc.subject.otherEnfermagempt_BR
dc.subject.otherDissertação Acadêmicapt_BR
dc.titleProjeto de intervenção: estratégia educativa para modificar as relações de trabalho da equipe de enfermagem em uma unidade básica de saúdept_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RONIÉLHA MOREIRA DOS SANTOS LACERDA.pdf7.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.