Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/44927
Type: Monografia (especialização)
Title: Teaching english to teenagers : seeing things in a different way
Other Titles: Ensinando inglês para adolescentes: vendo as coisas de uma maneira diferente
Authors: Tamiris Destro Costa
First Advisor: Vivian Bernardes Margutti
Abstract: Teaching English to teenagers – seeing things in a different way was designed mostly for teenagers in a pre-intermediate level (B1), when I decided to choose this target group, I started thinking about their daily routine, interests, goals, lifestyle, influences, etc. Thus, I attempted to propose a material, which approached some of the subjects that might be interesting for them, something that could be part of their lives and also motivate them to reflect and share their ideas. Particularly, when I was a teenager I remember that sometimes I had the feeling that my clothes and appearance were not very well appropriated to go to any place, during those moments, I admit pretending not to care that much about my appearance and just relax, but I was actually a bit worried about it, I just wanted to adjust myself according to the patterns, to be the most beautiful girl in the party or at least not to be the ugliest one in the house.. Fortunately, I grew up and this feeling went away, however, most of teenagers are still dealing with this kind of feeling. Hence, the subject of the first unit has to do with beauty patterns and the focus of our grammar section is related to the teaching and learning of superlative adjectives. In regard to the second unit of this work, it is important to mention that it was developed to the same target audience, the subject was also chosen taking into consideration the interests and motivation of our audience. Thus, the main theme of unit two has to do with superheroes and superheroines, it is a relevant topic because comics has been around since the half of the 20th century and recently it became more popular with the release of several movies like Spider man (2002), The Incredibles (2004) Capitan American: The first avenger, X-men: First Class (2011), The avengers (2012), Guardians of the Galaxy (2014) among others. It was also chosen to promote students’ awareness of the benefits of helping people, bringing the message that anyone can be a superhero and accomplishes extraordinary things in order to make the world a better place. When it comes to the grammatical aspect of the unit, we decided to explore comparative adjectives, because it would be complementation of the grammatical aspect presented on the first unit. This is the mandatory final paper for Curso de Especialização em Inglês (CEI). This material has no commercial purposes. It may not be reproduced without the author’s permission.
Abstract: Ensinar inglês para adolescentes – ver as coisas de uma maneira diferente foi projetado principalmente para adolescentes em nível pré-intermediário (B1), quando decidi escolher esse público-alvo, comecei a pensar rotina diária, interesses, objetivos, estilo de vida, influências, etc. Assim, procurei propor um material, que abordou alguns dos assuntos que poderiam ser interessantes para eles, algo que poderia fazer parte de sua e também motivá-los a refletir e compartilhar suas ideias. Particularmente, quando eu era adolescente, lembro que às vezes tinha a sensação de que minhas roupas e aparência não eram muito apropriados para ir a qualquer lugar, nesses momentos, admito fingindo para não me importar tanto com a minha aparência e apenas relaxar, mas na verdade eu estava um pouco preocupado com isso, eu só queria me ajustar de acordo com os padrões, ser a garota mais bonita da festa ou pelo menos não ser o mais feio da casa.. Felizmente, eu cresci e esse sentimento foi embora, no entanto, a maior parte adolescentes ainda estão lidando com esse tipo de sentimento. Assim, o assunto da primeira unidade tem a ver com padrões de beleza e o foco de nossa gramática seção está relacionada ao ensino e aprendizagem de adjetivos superlativos. Em relação à segunda unidade deste trabalho, é importante mencionar que ela foi desenvolvida para o mesmo público-alvo, o tema também foi escolhido levando em consideração os interesses e a motivação de nossos público. Assim, o tema principal da unidade dois tem a ver com super-heróis e super-heroínas, é um tema relevante tema porque os quadrinhos existem desde a metade do século 20 e recentemente se tornaram mais populares com o lançamento de vários filmes como Homem-Aranha (2002), Os Incríveis (2004) Capitão Americano: O primeiro vingador, X-men: Primeira Classe (2011), Os vingadores (2012), Guardiões da Galáxia (2014) entre outros. Também foi escolhido para conscientizar os alunos sobre os benefícios de ajudar as pessoas, trazendo a mensagem de que qualquer um pode ser um super-herói e realizar coisas extraordinárias para tornar o mundo um melhor lugar. Quando se trata do aspecto gramatical da unidade, decidimos explorar comparações adjetivos, pois seria uma complementação do aspecto gramatical apresentado na primeira unidade. Este é o trabalho final obrigatório do Curso de Especialização em Inglês (CEI). Este material não tem objetivos comerciais. Não pode ser reproduzido sem autorização do autor.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/44927
Issue Date: 4-Aug-2016
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TAMIRIS DESTRO COSTA - TCC VERSÃO FINAL.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.