Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/45400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMárcia Siqueira Rapinipt_BR
dc.creatorTulio Chiarinipt_BR
dc.creatorPablo Felipe Bittencourtpt_BR
dc.date.accessioned2022-09-22T21:19:59Z-
dc.date.available2022-09-22T21:19:59Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume31pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage168pt_BR
dc.citation.epage183pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1177/09504222176985pt_BR
dc.identifier.issn0950-4222pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/45400-
dc.description.abstractPor meio de uma investigação de dados disponíveis na Pesquisa de Inovação do Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística e de uma pesquisa nacional sobre interações universidade-empresa (BR Survey), os autores mostram que as empresas industriais brasileiras carecem de pessoas qualificadas para duas atividades-chave: a promoção da inovação e o estabelecimento de um diálogo entre universidades e empresas. As fraquezas das empresas brasileiras e a inadequação da oferta de mão de obra geram um “know-why” escasso (ou inadequado). Além disso, uma perspectiva restrita nas universidades brasileiras, focada na criação de uma sociedade mais educada ao invés de aumentar o estoque de conhecimento tecnológico, constrange a geração de 'saber-o que' e 'saber-quem'.pt_BR
dc.description.resumoThrough an investigation of data available from the Brazilian Innovation Survey (Pesquisa de Inovação) of the Brazilian Institute of Geography and Statistics (Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística) and from a national survey on university–firm interactions (the BR Survey), the authors show that Brazilian industrial firms lack qualified individuals for two key activities: the promotion of innovation and the establishment of a dialogue between universities and firms. Brazilian firms’ weaknesses and the inadequacy of the workforce supply generate scarce (or inadequate) ‘know-why’. Furthermore, a restricted perspective in Brazilian universities, focused on creating a more educated society rather than augmenting the stock of technological knowledge, constrains the generation of ‘know-what’ and ‘know-who’.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofIndustry & Higher Educationpt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectBrazilpt_BR
dc.subjectKnowledge generationpt_BR
dc.subjectObstacles to innovationpt_BR
dc.subjectUniversity–firm interactionpt_BR
dc.subjectWorkforce supplypt_BR
dc.subject.otherUniversidade empresapt_BR
dc.subject.otherInovaçãopt_BR
dc.titleObstacles to innovation in Brazil: The lack of qualified individuals to implement innovation and establish university–firm interactionspt_BR
dc.title.alternativeObstáculos à inovação no Brasil: A falta de pessoas qualificadas para implementar a inovação e estabelecer interações universidade-empresapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0950422217698524pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.