Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/45815
Type: Monografia (especialização)
Title: Texts: features and applications
Authors: Luiz Paulo Saraiva
First Advisor: Gláucia Renate Gonçalves
Abstract: In my young career as an English Teacher, almost three years, I have becoming concerned about how useful it is, in our modern society, to have developed skills to understand different text structures and their common functions. This material is based on the concept of Text Genres and the importance to enhance students’ awareness of the oral and written texts used in real life communication. In Unit 1, Synopsis and Short Biography are presented. This unit let students notice how verbs are usually used in these two kinds of text. In Synopsis, verbs commonly are in Present Term. Short Biographies, however, generally are written with verbs in the Simple Past Term. In Unit 2, students have contact with Recipes and Imperative Verbs. The activities in these two units are appropriate to classes of young learners, between 15 and 30 years old at the intermediate level. Activities’ aims are: to promote awareness of when and how Synopsis, Short Biographies and Recipes are written; to involve students in text analyses and comprehension; to engage students in discussion and negotiation; to review and practice Possessive Adjectives and Possessive Pronouns.
Abstract: Em minha jovem carreira como professor de inglês, quase três anos, tenho me preocupado sobre como é útil, em nossa sociedade moderna, ter desenvolvido habilidades para entender diferentes estruturas de texto e suas funções comuns. Este material é baseado no conceito de Gêneros Textuais e a importância de aumentar a conscientização dos alunos sobre a linguagem oral e escrita. textos usados ​​na comunicação da vida real. Na Unidade 1, são apresentadas a Sinopse e a Pequena Biografia. Esta unidade permite que os alunos percebam como verbos são geralmente usados ​​nestes dois tipos de texto. Na sinopse, os verbos geralmente estão em Termo Atual. Biografias curtas, no entanto, geralmente são escritas com verbos no Simples. Termo Passado. Na Unidade 2, os alunos têm contato com Receitas e Verbos Imperativos. As atividades nestas duas unidades são apropriadas para turmas de jovens aprendizes, entre 15 e 30 anos no nível intermediário. Os objetivos das atividades são: promover a conscientização quando e como as Sinopses, Pequenas Biografias e Receitas são escritas; envolver os alunos na análise e compreensão de textos; envolver os alunos na discussão e na negociação; para revisar e praticar Adjetivos Possessivos e Pronomes Possessivos.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Gramática da Língua Portuguesa: Reflexão e Ensino
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/45815
Issue Date: 28-Apr-2017
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LuizPauloSaraiva_TCC.pdf8.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.