Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/46062
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Junot de Oliveira Maiapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9606848154032239pt_BR
dc.contributor.advisor2Luciana de Oliveira Silvapt_BR
dc.contributor.advisor2Latteshttp://lattes.cnpq.br/1050402328968536pt_BR
dc.contributor.referee1Érika Amâncio Caetanopt_BR
dc.contributor.referee2Marina Morena dos Santos e Silvapt_BR
dc.creatorJancileidi Hübnerpt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/4718370057894472pt_BR
dc.date.accessioned2022-10-06T21:40:56Z-
dc.date.available2022-10-06T21:40:56Z-
dc.date.issued2022-02-03-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/46062-
dc.description.abstractThis work presents a multidisciplinary project centered mainly in the English classes. The Project is aimed at high school students and deals with relevant issues from the school community’s daily life: consumption, environment, sustainability and social leadership. With foundations in the Project Based Learning theory, this proposal wants to develop the competencies proposed by BNCC and follows the Rs of sustainability policy. Learning is taken as building meaning and not based on contents. The evaluation objectifies the comprehension of the students’ involvement during the development of the final product and the technology is an important tool in this process.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho apresenta um projeto multidisciplinar centrado principalmente nas aulas de língua inglesa. O projeto é destinado a alunos do Ensino Médio e lida com questões relevantes do dia a dia da comunidade escolar: consumo, meio ambiente, sustentabilidade e protagonismo social. Fundamentada através da Aprendizagem Baseada em Projetos, esta proposta busca desenvolver competências propostas pela BNCC e segue a política dos Rs da sustentabilidade. A aprendizagem é tomada como construção de sentidos e não com base em conteúdos. A avaliação busca compreender o envolvimento dos alunos durante o desenvolvimento do produto final e a tecnologia é uma ferramenta importante para esse processo.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Linguagem, Tecnologia e Educação (EAD)pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectAprendizagem Baseada em Projetospt_BR
dc.subjectSustentabilidadept_BR
dc.subjectProtagonismo Socialpt_BR
dc.subjectTecnologiapt_BR
dc.subject.otherLínguas – Estudo e ensinopt_BR
dc.title(RE)ACT!: um projeto sobre consumo, meio ambiente e sociedade.pt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1195-9087pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Linguagem, Tecnologia e Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Projeto (Re)act! _ Versão final.pdf762.33 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons