Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47423
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Fernanda Silva Torrespt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6283622520369981pt_BR
dc.creatorJanice Aniele Pereira Martinspt_BR
dc.date.accessioned2022-11-24T15:01:53Z-
dc.date.available2022-11-24T15:01:53Z-
dc.date.issued2014-12-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47423-
dc.description.abstractThis work had as target to identify such as investigative activities contribute in teaching Science and in expanding students' knowledge of Primary Education. This activities approached the impacts on water use and were applied at Primary Education, in two class of sixth year, in the school at Presidente Juscelino, Minas Gerais, Brazil. The activity was divided in five steps: reading and text analysis, for to know the initial knowledge of students, exhibit and reflection a video, research and experimental activity, visiting at Rio Paraúna and streams that cross the city and finally the students answered a questionnaire and a report to check their learning and satisfaction. From analysis of these five steps we can conclude that investigative activities caused lessons more interesting and contributed to a better understanding of the water motif.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho teve como alvo investigar como as atividade investigativas contribuem no ensino de Ciências e na expansão do conhecimento dos estudantes do Ensino Fundamental. Estas atividades abordaram os impactos sobre o uso da água e foram aplicadas no Ensino Fundamental, em duas classes do 6° ano, na escola de Presidente Juscelino, Minas Gerais, Brasil. A atividade foi dividida em cinco passos: leitura e análise de textos, para saber o conhecimento inicial dos alunos, exibição e reflexão sobre um vídeo, pesquisa e atividade experimental, visita ao Rio Paraúna e seus afluentes que cortam a cidade e finalmente os estudantes responderam a um questionário e relatório para determinar seu aprendizado e satisfação. A partir da análise desse cinco passos, podemos concluir que as atividades investigativas causaram um maior interesse nas aulas e contribuíram para um melhor entendimento do tema água.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Ensino de Ciênciaspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectÁguapt_BR
dc.subjectEnsino de ciênciaspt_BR
dc.subjectAtividades investigativaspt_BR
dc.subjectConhecimentopt_BR
dc.titleAvaliação de atividades investigativas e os impactos sobre a águapt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Educação em Ciências

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia finalizada- Janice.pdf9.98 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons