Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47574
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Lúcia Menezes de Andradept_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3135226803336399pt_BR
dc.contributor.advisor-co1Jorge Luiz Rocha de Vasconcellospt_BR
dc.contributor.referee1Mateus Araujo Silvapt_BR
dc.contributor.referee2Marcelo Kraiserpt_BR
dc.contributor.referee3Leonardo Alvares Vidigalpt_BR
dc.contributor.referee4Mariana Ribeiro da Silva Tavarespt_BR
dc.creatorLídia Aparecida Rodrigues Silva Mellopt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6865677155528126pt_BR
dc.date.accessioned2022-11-30T13:10:02Z-
dc.date.available2022-11-30T13:10:02Z-
dc.date.issued2017-05-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47574-
dc.description.abstractThe thesis is about the cinematographic work of the Hungarian director Béla Tarr, focusing on his last five feature films. I begin with the ideas that in his films repetition creates difference. I am basing on the concepts of the philosophers: Gilles Deleuze, Friedrich Nietzsche, Baruch Spinoza and film theorists. I work through Henri Bergson's notion of intuition as a methodology.pt_BR
dc.description.resumoEsta tese versa sobre a obra cinematográfica do diretor húngaro Béla Tarr, tendo como foco seus últimos cinco filmes de longasmetragens. Parto da ideia de que nos filmes do cineasta a repetição produz diferença. Como sustentação teórica tomo como base conceitos dos filósofos: Gilles Deleuze, Friedrich Nietzsche, Baruch Spinoza e teóricos do cinema. Como método, opto pela noção de intuição de Henri Bergson.pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - ESCOLA DE BELAS ARTESpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Artespt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBéla Tarrpt_BR
dc.subjectCinema húngaropt_BR
dc.subjectCinema de pensamentopt_BR
dc.subjectRepetição e diferençapt_BR
dc.subjectFilosofia do Cinemapt_BR
dc.subject.otherTarr, Béla, 1955-pt_BR
dc.subject.otherDiretores e produtores de cinema - Hungriapt_BR
dc.subject.otherCinema - Filosofiapt_BR
dc.subject.otherCinemapt_BR
dc.titleDo cinema de Béla Tarrpt_BR
dc.typeTesept_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tese doutorado,Lidia Mello.pdf71.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.