Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/47574
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Ana Lúcia Menezes de Andrade | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/3135226803336399 | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Jorge Luiz Rocha de Vasconcellos | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Mateus Araujo Silva | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Marcelo Kraiser | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Leonardo Alvares Vidigal | pt_BR |
dc.contributor.referee4 | Mariana Ribeiro da Silva Tavares | pt_BR |
dc.creator | Lídia Aparecida Rodrigues Silva Mello | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/6865677155528126 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-11-30T13:10:02Z | - |
dc.date.available | 2022-11-30T13:10:02Z | - |
dc.date.issued | 2017-05-05 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/47574 | - |
dc.description.abstract | The thesis is about the cinematographic work of the Hungarian director Béla Tarr, focusing on his last five feature films. I begin with the ideas that in his films repetition creates difference. I am basing on the concepts of the philosophers: Gilles Deleuze, Friedrich Nietzsche, Baruch Spinoza and film theorists. I work through Henri Bergson's notion of intuition as a methodology. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta tese versa sobre a obra cinematográfica do diretor húngaro Béla Tarr, tendo como foco seus últimos cinco filmes de longasmetragens. Parto da ideia de que nos filmes do cineasta a repetição produz diferença. Como sustentação teórica tomo como base conceitos dos filósofos: Gilles Deleuze, Friedrich Nietzsche, Baruch Spinoza e teóricos do cinema. Como método, opto pela noção de intuição de Henri Bergson. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | CAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Artes | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Béla Tarr | pt_BR |
dc.subject | Cinema húngaro | pt_BR |
dc.subject | Cinema de pensamento | pt_BR |
dc.subject | Repetição e diferença | pt_BR |
dc.subject | Filosofia do Cinema | pt_BR |
dc.subject.other | Tarr, Béla, 1955- | pt_BR |
dc.subject.other | Diretores e produtores de cinema - Hungria | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema - Filosofia | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema | pt_BR |
dc.title | Do cinema de Béla Tarr | pt_BR |
dc.type | Tese | pt_BR |
Appears in Collections: | Teses de Doutorado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tese doutorado,Lidia Mello.pdf | 71.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.