Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47892
Type: Artigo de Periódico
Title: Em busca de coerência entre o dizer e o fazer na formação de professores do Mestrado Profissional em Letras: uma experiência com o processo de produção de textos
Other Titles: In search of coherence between saying and doing in the teacher training of the Professional Master in Letters: an experience with the process of production of texts
Authors: Adriane Teresinha Sartori
Abstract: Este trabalho analisa uma experiência de produção de um artigo acadêmico na disciplina Ensino da Escrita, Didatização e Avaliação, desenvolvida no Profletras/UFMG, em 2017. Ancorados em abordagens qualitativo-interpretativista de pesquisa, os resultados apontam para o fato de que o confronto entre se assumir autor de um artigo e ser professor de discentes produtores de textos pode propiciar um dinâmico movimento de reflexões sobre todas as etapas do processo. No papel de professor de professores, o desafio de construir coerência entre o que se diz e o que se faz revela inúmeras concepções, também relacionadas à formação profissional docente.
Abstract: This paper analyzes an experience of producing an academic article in the discipline Teaching of Writing, Didatization and Evaluation, developed in Profletras/UFMG, in 2017. Anchored in qualitative-interpretative approaches to research, the results point to the fact that the confrontation between assuming the author of an article and being a teacher of students who produce texts can provide a dynamic reflection on all stages of the process. In the role of teacher of teachers, the challenge of building coherence between what is said and what is done reveals the need for critical and reflective teacher training.
Subject: Escrita - Métodos de ensino
Professores - Formação
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FALE - FACULDADE DE LETRAS
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p44
URI: http://hdl.handle.net/1843/47892
Issue Date: 28-Oct-2018
metadata.dc.relation.ispartof: EntreLetras
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.