Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/48079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAndréa Machado de Almeida Mattospt_BR
dc.creatorÉrika Amâncio Caetanopt_BR
dc.date.accessioned2022-12-15T21:57:48Z-
dc.date.available2022-12-15T21:57:48Z-
dc.date.issued2019-05-21-
dc.citation.volume20pt_BR
dc.citation.issue46pt_BR
dc.citation.spage167pt_BR
dc.citation.epage186pt_BR
dc.identifier.issn1981-4755pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/48079-
dc.description.abstractNarratives and stories of teachers' experiences in pre-service and in-service education are commonly used to understand the identities of language teachers, as they tend to be influenced by their life experiences and are stored in their memories. However, the concept of post-memory has emerged more recently and seems not yet to have been used in language teacher education. In this paper, we discuss the possibilities of using the concept of post-memory in the education of language teachers, through narratives of their life experiences. We intend to explore more deeply the influences of traumatic historical events, such as the Brazilian Military Regime, on the identities of pre-service and in-service English teachers in Brazil, through narratives and stories of their experiences. Our main objective is to analyze the relationships and interrelationships among memory, post-memory and life experiences and identities of English teachers, especially in relation to the experiences related to the influences of the Brazilian military period.pt_BR
dc.description.resumoAs narrativas e as histórias sobre as experiências dos professores em formação, antes e durante seu trabalho profissional, são comumente utilizadas para entender as identidades dos professores de línguas, por serem estas influenciadas pelas experiências gravadas nas memórias. Porém, o conceito de pós-memória emergiu recentemente e parece não ter sido ainda utilizado na educação desses profissionais. Neste artigo, comentam-se as possibilidades de utilização desse conceito na educação de professores de línguas, por meio das narrativas sobre suas experiências. O propósito é estudar com mais profundidade as influências de eventos históricos traumáticos sobre as identidades de professores de inglês no Brasil, antes e durante seu trabalho profissional, . Especificamente, propõe-se analisar as relações e inter-relações entre memória, pós-memória e experiências e as identidades dos professores de inglês, especialmente com relação às experiências influenciadas pela Ditadura Militar no Brasil.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofLínguas & Letraspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMemóriapt_BR
dc.subjectPós-memóriapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subject.otherLinguísticapt_BR
dc.subject.otherMemória - Aspectos sociaispt_BR
dc.subject.otherProfessores - formaçãopt_BR
dc.subject.otherLinguagem e línguas - Estudo e ensinopt_BR
dc.titleMemória, pós-memória e formação crítica de professores de línguaspt_BR
dc.title.alternativeMemory, postmemory and critical language teacher educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/linguaseletras/article/view/21611pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3190-7329pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5147-7728pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Memoria, Pos-Memoria e Formacao Critica de Professores de Linguas.pdf316.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.