Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/48408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Leandra de Castro Gonzaga Figueirópt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0146313272269022pt_BR
dc.contributor.referee1Anderson Altair Pinheiro de Macedopt_BR
dc.creatorMarcelle Lemos Farnesept_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/4951575420615491pt_BR
dc.date.accessioned2022-12-23T11:38:43Z-
dc.date.available2022-12-23T11:38:43Z-
dc.date.issued2021-03-20-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/48408-
dc.description.abstractThe world we live in has evolved so fast technologically, that it has become impossible not to be involved in some form of digital information and communication technology: from our bank accounts to our entertainment, it all uses databases that send and receive information all the time. It wouldn’t be differnt in Education: the technology is inreasingly being used by teachers, however there are still professionals in different areas of the school, inside and ouside class rooms, who have difficulties and even resistance of using digital tools and contemporary teaching didactics. In this scenario, participate in continuing education courses about Edicational Technologies is becoming essential and really important for teachers. since using learning objects can facilitate the teaching routine. In this context, the present course completion work brings in its core five didactis sequences, whose activity proposals provide opportunities for the use of digital technological resources for the teaching and learning process, providing for the students a playful way learn, through social networks, videos and digital editors that are already so dear and common to their daily lives.pt_BR
dc.description.resumoO mundo em que vivemos evoluiu muito rápido tecnologicamente, tornando-se impossível não estar envolvido em alguma forma de tecnologia digital da informação e comunicação. Desde as nossas contas bancárias ao nosso entretenimento utilizam-se de bancos de dados que enviam e recebem informações o tempo todo. Não seria diferente na educação: a tecnologia está cada vez mais sendo utilizada por professores, no entanto ainda há profissionais em diversas áreas da escola que apresentam dificuldades e até mesmo resistência em utilizar tecnologias digitais e didáticas contemporâneas de ensino. Nesse sentido, participar de cursos de formação continuada sobre tecnologias educacionais tornam-se cada vez mais importante para os professores, uma vez que utilizar objetos de aprendizagem podem facilitar o dia a dia docente. Neste contexto, o presente trabalho de conclusão de curso traz em seu bojo cinco sequências didáticas, cujas propostas de atividades oportunizam o uso de recursos tecnológicos digitais para o processo de ensino e aprendizagem, ensinando os alunos de forma lúdica por meio de redes sociais, vídeos e editores digitais que já são tão queridos e comuns ao cotidiano deles.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação 3.0pt_BR
dc.subjectTecnologias da Educaçãopt_BR
dc.subjectSequência Didáticapt_BR
dc.subject.otherTecnologia educacionalpt_BR
dc.subject.otherEnsinopt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.titleO uso divertido da tecnologia na educação por meio de sequências didáticaspt_BR
dc.title.alternativeFunny ways to use of technology in education through didactic sequencespt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O USO DIVERTIDO DA TECNOLOGIA NA EDUCAÇÃO POR MEIO DE SEQUÊNCIAS DIDÁTICAS.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.