Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/48681
Type: | Monografia (especialização) |
Title: | As percepções das crianças do 1º ano do ensino fundamental sobre a passagem entre os níveis iniciais da educação básica |
Authors: | Simone Socorro Souto Santos |
First Advisor: | Cecília Vieira do Nascimento |
Abstract: | Esta pesquisa aborda o processo de transição da Educação Infantil para o Ensino Fundamental em uma instituição municipal de ensino, na cidade de Belo Horizonte. Foi realizada uma pesquisa de campo com 08 crianças que concluíram a Educação Infantil e que estão no Ensino Fundamental. Através de desenhos, elas relatam quais as principais mudanças que ocorreram nessa passagem. Para fundamentar minha pesquisa, utilizei autores como Flávia Motta, Maria Cristina Gouvêa, Vanessa Neves, Sônia Kramer, e outros. |
Abstract: | This intervention will deal with the early childhood education of transition to elementary school. A field research with 08 children that they were my students in early childhood education and they are now in elementary school will be made. Through drawings, they will report what the main changes that have occurred in this passage. To support my research, I will use as authors Flávia Motta, Maria Cristina Gouvea, Vanessa Neves, Sonia Kramer, and others. |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
metadata.dc.publisher.program: | Curso de Especialização em Docência na Educação Infantil |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/48681 |
Issue Date: | 28-Nov-2015 |
Appears in Collections: | Especialização em Docência na Educação Infantil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
simone 02-12.pdf | 807.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License