Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/48894
Type: Artigo de Periódico
Title: Adding information in argumentative texts: a learner corpus-based study of additive linking adverbials
Authors: Deise Prina Dutra
Jessica Maria da Silva Queiroz
Jessica Ceritello Alves
Abstract: This article discusses the use of additive linking adverbials in argumentative essays written in English by university level students. Through two learner corpora and one reference corpus, the occurrence of linking adverbials in Brazilian learners’ texts is compared to the occurrence in American and British students’ texts in order to identify patterns of overuse and underuse of these cohesive devices. A quantitative analysis reveals an overuse of besides and an underuse of also by the Brazilian students in contrast to the native speakers. A more qualitative looks hows learners’ unfamiliarity to the registerspecificity of additive linking adverbials and their preference for more colloquial items.
Abstract: Este artigo discute o uso de conectivos aditivos em redações argumentativas em inglês escritas por alunos universitários. Através de dois corpora de aprendizes e um corpus controle, as ocorrências de conectivos em textos de al unos brasileiros é comparada com as ocorrências em textos de alunos americanos e britânicos com o objetivo de identificar padrões de sobreuso e subuso desses elementos de coesão. Uma análise quantitativa revela sobreuso do conectivo besides e subuso do conectivo also pelos alunos brasileiros em relação aos alunos nativos. Um olhar mais qualitativo mostra o desconhecimento da especificidade de registro de conectivos aditivos por parte dos alunos e a preferência por itens mais coloquiais.
Subject: Redação acadêmica
Linguística de corpus
Língua inglesa - Conectivos
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FALE - FACULDADE DE LETRAS
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/48894
Issue Date: 25-Jul-2017
metadata.dc.url.externa: https://ojs.sites.ufsc.br/index.php/reaa/article/view/2016/1305
metadata.dc.relation.ispartof: Revista Estudos Anglo-Americanos
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.