Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/49978
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lucia Gouvêa Pimentelpt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3342330120066308pt_BR
dc.contributor.referee1Rejane Galvão Coutinhopt_BR
dc.contributor.referee2Rosvita Kolb Bernardespt_BR
dc.contributor.referee3Eugênio Paccelli da Silva Hortapt_BR
dc.contributor.referee4Maria Stela Fortes Barbieript_BR
dc.contributor.referee5Maria Angélica Lucas Sátiropt_BR
dc.creatorJuliana Mendonça de Castro Palharespt_BR
dc.creator.Latteshttps://lattes.cnpq.br/9761423999626568pt_BR
dc.date.accessioned2023-02-14T11:53:08Z-
dc.date.available2023-02-14T11:53:08Z-
dc.date.issued2022-09-23-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/49978-
dc.description.abstractMetaphor and Childhood is a dissertation about understanding metaphors as a fundamental mechanism to build new senses and meanings, using Lakoff and Johnson’s work as a framework for defining the concept of metaphor. It investigates the presence of metaphor and its manifestations in visual productions and in the artistic experimentations of children between 4 and 6 years of age, based on the analysis of their capability to build new ways to structure the experience and [re]build meanings.pt_BR
dc.description.resumoMetáfora e Infância é uma tese sobre a compreensão da metáfora como um mecanismo fundamental para a construção de novos sentidos e significados, tendo a obra de Lakoff e Johnson como estruturante na conceituação da metáfora. Investiga-se sobre a presença e as formas de manifestação da metáfora nas produções visuais e nos processos de experimentação artísticas das crianças de 4 a 6 anos, a partir da análise de sua capacidade de construir novas maneiras de estruturar a experiência e [re]construir os sentidos.pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - ESCOLA DE BELAS ARTESpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Artespt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInfânciapt_BR
dc.subjectMetáforapt_BR
dc.subjectCognição imaginativapt_BR
dc.subjectExperiência estéticapt_BR
dc.subjectEnsino de arte visuaispt_BR
dc.subject.otherArte - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherEducação de criançaspt_BR
dc.subject.otherEducação pré-escolarpt_BR
dc.subject.otherCogniçãopt_BR
dc.subject.otherArte e educaçãopt_BR
dc.titleMetáfora e infância: a metáfora na produção visual e nas experiências artísticas em artes visuais na educação infantilpt_BR
dc.title.alternativeMetaphor and childhood: the metaphor in visual production and artistic experiences in visual arts in early childhood educationpt_BR
dc.typeTesept_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
METÁFORA E INFÂNCIA_JULIANA PALHARES versão final 3.pdf15.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.