Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/50522
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Eliene Lopes Faria | pt_BR |
dc.creator | Luiz Gustavo Nicácio | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-02-28T19:25:08Z | - |
dc.date.available | 2023-02-28T19:25:08Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.citation.volume | 32 | pt_BR |
dc.citation.issue | 61 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5007/2175-8042.2020e61981 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2175-8042 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/50522 | - |
dc.description.abstract | This paper aims to describe/analyze the process of producing an event as a context for the constitution of alternatives for the training/learning of teaching among peers. The text is divided into three parts: initially, it presents the collective of teachers who organized the event and describes the learning processes in that context; in the sequence points outthe reflections and actions that preceded its materialization; finally, return to the event properly, in order to highlight the opening table as a flagship scene for the theme of teacher training (and knowledge). | pt_BR |
dc.description.resumo | Esse artigo tem como objetivo descrever/analisar o processo de produção de um evento como contexto de constituição de alternativas para a formação/aprendizagem da docência entre pares. O texto está divido em três partes: inicialmente, apresenta o coletivo de professores que organizou o evento e descreve os processos de aprendizagem nesse contexto; na sequência, aponta as reflexões e ações que antecederam a sua materialização; por fim, se volta ao evento, propriamente dito, para dar destaque à mesa de abertura como cena emblemática para tematização da formação (e conhecimentos) de professores. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | COLTEC - COLEGIO TECNICO | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação física | pt_BR |
dc.subject | Aprendizagem | pt_BR |
dc.subject | Produção de eventos | pt_BR |
dc.subject.other | Educação física | pt_BR |
dc.subject.other | Eventos esportivos | pt_BR |
dc.subject.other | Professores - Formação | pt_BR |
dc.title | Sobre o processo coletivo de produção do I Pensando a Educação Física Escolar: um evento produzido para e por professores de Educação Física | pt_BR |
dc.title.alternative | About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7463-4135 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4882-2383 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sobre o processo coletivo de produção do I Pensando a Educação Física escolar um evento produzido para e por professores de Educação Física.pdf | 338.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.