Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/50856
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Juan Rodrigues Oliveira Gusmão | pt_BR |
dc.creator | Fernando José Da Silva | pt_BR |
dc.creator | Érico Franco Mineiro | pt_BR |
dc.creator | Eura Martins Lage | pt_BR |
dc.creator | Camila Fernanda Donadoni de Souza | pt_BR |
dc.creator | Igor Carvalho Lima Oliveira | pt_BR |
dc.creator | Juliano de Souza Gaspar | pt_BR |
dc.creator | Isaias José Ramos de Oliveira | pt_BR |
dc.creator | Rayner Guilherme de Souza | pt_BR |
dc.creator | Zilma Silveira Nogueira Reis | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-03-13T20:13:40Z | - |
dc.date.available | 2023-03-13T20:13:40Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.citation.issue | 17 | pt_BR |
dc.citation.spage | 115 | pt_BR |
dc.citation.epage | 117 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2178-2857 | pt_BR |
dc.identifier.sici | 1 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/50856 | - |
dc.description.abstract | This demo describes the experience with marketing strategies and digital dissemination of a serious game with content to reduce the spread of the new coronavirus. For this, a survey of the most used digital platforms among young people was carried out and means of dissemination were chosen. The game "COVID-19: Did you know?", hosted on the website of a public university, was disclosed to society through institutional email marketing, boosting paid traffic, pages on social networks and dissemination on external websites. The study analyzes the impact of the main means of dissemination on the number of accesses through the Google Analytics metrics tool and demonstrates the analysis by compiling the main data in comparison charts and tables. The results serve to support parameters for replication in projects aimed at health prevention. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta demonstração descreve a experiência com estratégias de marketing e divulgação digital de um jogo sério com conteúdo para a reduzir a disseminação do novo coronavírus. Para isso, um levantamento das plataformas digitais mais usadas entre jovens foi realizado e meios de divulgação foram escolhidos. O jogo "COVID-19: Você sabia?", hospedado em website de uma universidade pública, foi divulgado para sociedade através de e-mail marketing institucional, impulsionamento sobre tráfego pago, páginas em redes sociais e divulgação em sites externos. O estudo analisa o impacto dos principais meios de divulgação no número de acessos através da ferramenta de métricas Google Analytics e demonstra a análise compilando os principais dados em gráficos de comparação e tabela. Os resultados servem para embasar parâmetros para replicação em projetos voltados a prevenção em saúde. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | Outra Agência | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ARQ - DEPARTAMENTO DE TEC ARQUITETURA E URBANISMO | pt_BR |
dc.publisher.department | MED - DEPARTAMENTO DE GINECOLOGIA OBSTETRÍCIA | pt_BR |
dc.publisher.department | MEDICINA - FACULDADE DE MEDICINA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Congresso Brasileiro de Informática em Saúde | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Divulgação | pt_BR |
dc.subject | Digital | pt_BR |
dc.subject | Marketing | pt_BR |
dc.subject | Jogo sério | pt_BR |
dc.subject | Mobile app | pt_BR |
dc.subject.other | COVID-19 (Doença) | pt_BR |
dc.subject.other | Jogos eletrônicos | pt_BR |
dc.subject.other | Marketing | pt_BR |
dc.subject.other | Marketing na internet | pt_BR |
dc.title | Estratégias de marketing e divulgação digital de um jogo sério em saúde: Informação e prevenção contra a COVID-19 | pt_BR |
dc.title.alternative | Marketing strategies and digital dissemination of a serious game in health: Information and prevention against COVID-19 | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | http://sbis.org.br/cbis-2020/ | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-6031-6977 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-0602-1991 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-7614-695X | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0670-9021 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9232-4309 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-2440-2242 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-6374-9295 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estratégias de marketing e divulgação digital de um Jogo Sério em saúde Informação e prevenção contra a COVID-19.pdf | 376.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.