Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/51171
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCamila Augusta Pires de Figueiredopt_BR
dc.date.accessioned2023-03-23T19:25:35Z-
dc.date.available2023-03-23T19:25:35Z-
dc.date.issued2020-04-28-
dc.citation.volume55pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15448/1984-7726.2020.1.33789pt_BR
dc.identifier.issn1984-7726pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/51171-
dc.description.abstractNarrativas seriais como as séries de televisão possuem linguagem, gêneros e ferramentas narrativas próprias, conforme suas especificidades mi-diáticas. Observa-se que a televisão de hoje passa por um processo de rápidas transformações culturais e tecnológicas. Tais avanços têm levado a profundas modificações nos formatos, modos de produção e consumo das séries. Em relação aos aspectos de produção, por exemplo, observa-se a criação de novos modelos narrativos nos quais os recursos tecnológicos se configuram como uma extensão do produto televisivo, criando uma experiência narrativa multiplataforma ou transmidiática. Neste trabalho analisaremos o caso da série televisiva Sherlock, de Steven Moffat e Mark Gatiss exibida pela BBC, como um exemplo de programa elaborado para uma televisão transmidiática que estimulou o surgimento de um público engajado, disposto a seguir a série para além da tela de TV.pt_BR
dc.description.resumoSerial narratives such as TV series have their own language, genres and narrative tools, according to their media specificities. It is observed that the television of today is going through a process of rapid cultural and technological transformations. Such advances have led to profound changes in the formats of the series, as well as in their modes of production and consumption. As for the production aspects, for example, we observe the creation of new narrative models in which the technological resources are shaped as extensions of the television product, creating a multiplatform or transmedial narrative experience. In this paper we will examine the case of the television series Sherlock by Steven Moffat and Mark Gatiss, broadcasted by BBC, as an example of a program designed for a transmedia television, one that encouraged the emergence of an engaged audience willing to follow the series beyond the TV screen across other media platforms.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEDITORA - EDITORA UNIVERSITARIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofLetras de Hojept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTelevisionpt_BR
dc.subjectTV seriespt_BR
dc.subjectSherlockpt_BR
dc.subjectTransmediapt_BR
dc.subjectAfter-TVpt_BR
dc.subject.otherTelevisão - Seriadospt_BR
dc.subject.otherComunicaçãopt_BR
dc.subject.otherComunicação de massapt_BR
dc.subject.otherHolmes, Sherlock (Personagem fictício)pt_BR
dc.titleIn the post-TV era: transmedia and fandom in Sherlock, by Moffat and Gatisspt_BR
dc.title.alternativeNa era da pós-TV: transmídia e fandom em Sherlock, de Moffat e Gatisspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33789pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0522-8114pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
In the post-TV era transmedia and fandom in Sherlock, by Moffat and Gatiss.pdf842.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.