Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/51828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPatrícia Gonçalves Teixeirapt_BR
dc.creatorEura Martins Lagept_BR
dc.creatorMário Dias Corrêa Júniorpt_BR
dc.creatorWagner José Corradi Barbosapt_BR
dc.creatorCirdes Lopes Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-04-11T21:01:30Z-
dc.date.available2023-04-11T21:01:30Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage177pt_BR
dc.citation.epage193pt_BR
dc.identifier.issn2359-6082pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/51828-
dc.description.abstractThe impact of Distance Education applied to the discipline Primary Health Care for Women of the Medicine Faculty of the UFMG is discussed. The discipline is taught in Basic Health Units (UBSs), with the goal of training students for outpatient care. However, since many UBSs lack the adequate space for academic teaching, the theoretical content of the discipline and the evaluations were available online. The acceptance of the methodology, the change of the exposition of the theoretical content from outpatient clinics to the Learning Management System (LMS) Moodle, the relationship between LMS use and learning, motivation for study, LMS access place and the operating system has been evaluated. The results have shown that the employed distance learning strategy has been well accepted by the students, improving learning and optimizing care in the UBSs.pt_BR
dc.description.resumoDiscutimos o impacto da Educação a Distância aplicada à disciplina Atenção Primária à Saúde da Mulher, da Faculdade de Medicina da UFMG. Essa disciplina é ministrada em Unidades Básicas de Saúde (UBSs), com o objetivo de capacitar alunos para o atendimento ambulatorial. Como algumas UBSs não possuem espaço adequado ao ensino acadêmico o conteúdo teórico da disciplina e as avaliações foram disponibilizados virtualmente. Investigamos a aceitação da metodologia, a retirada da teoria dos ambulatórios, a relação entre o ambiente virtual Moodle e o aprendizado, a motivação para o estudo, o local de acesso ao Moodle e o sistema operacional. Os resultados mostraram que a estratégia de adoção da EaD empregada foi bem aceita pelos alunos, melhorando o aprendizado e otimizando o atendimento nas UBSs.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICX - DEPARTAMENTO DE FÍSICApt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE GINECOLOGIA OBSTETRÍCIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEmRede - Revista De Educação a Distânciapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação a distânciapt_BR
dc.subjectMedicinapt_BR
dc.subjectUnidade Básica de Saúdept_BR
dc.subjectMetodologia de Ensinopt_BR
dc.subject.otherEducação a distânciapt_BR
dc.subject.otherEnsino - Metodologiapt_BR
dc.titleA disciplina atenção primária à saúde da mulher, do curso de medicina da UFMG, mediada por tecnologiapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.aunirede.org.br/revista/index.php/emrede/article/view/551pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2804-696Xpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7614-695Xpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4198-0546pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5150-5282pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2106-3679pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.