Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/51960
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Rodrigues de Sousa Juniorpt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7405446962323137pt_BR
dc.contributor.advisor-co1Hércules Ribeiro Leitept_BR
dc.contributor.referee1Ricardo Rodrigues de Sousa Juniorpt_BR
dc.contributor.referee2Deisiane de Oliveira Soutopt_BR
dc.contributor.referee3Amanda Cristina Fernandespt_BR
dc.creatorDenise Lucas Soarespt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/4150733186551555pt_BR
dc.date.accessioned2023-04-14T19:12:16Z-
dc.date.available2023-04-14T19:12:16Z-
dc.date.issued2022-12-03-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/51960-
dc.description.abstractINTRODUCTION: The objectives of this study were to critically analyze and summarize the literature on studies that evaluated the Minimal Clinically Important-Minimum Clinically Important Difference-MCID indices of measurement instruments in activity and participation levels for children and adolescents with CP. METHODS: Scope review that followed the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-analyses (PRISMA) extension, following the following steps: (1) specification of the review objective; (2) search, identification and selection of potential studies; (3) a defined plan for extracting and categorizing the data; and (4) reporting the results. RESULTS: Of the studies found, a total of 14 dealt with instruments related to the ICF Activity and Participation domain. There is heterogeneity in the choice of the method used, although the combination of the two methods was the most used. It is now known that the anchoring-based method or a combination of both methods are the most recommended. The included studies had a total of 1585 participants, with a mean age of participants of 8.17 years and classification regarding the level of functionality in GMFCS levels I to V, with the majority being classified in levels I to III.pt_BR
dc.description.resumoINTRODUÇÃO: Os objetivos deste estudo foram analisar criticamente e sumarizar a literatura sobre os estudos que avaliaram os índices de Mudança Mínima Clinicamente Importante- Minimal Clinically Important Difference-MCID de instrumentos de medida nos níveis de atividade e participação para crianças e adolescentes com PC. MÉTODOS: Foi realizada uma revisão de escopo que seguiu a extensão Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-analyses (PRISMA), seguindo os seguintes passos: (1) especificação do objetivo da revisão; (2) busca, identificação e seleção de estudos potenciais; (3) um plano definido para extrair e categorizar os dados; e (4) relatório dos resultados. RESULTADOS: Dos estudos encontrados, um total de 14 trataram de instrumentos relativos ao domínio de Atividade e Participação da CIF. Observa-se uma heterogeneidade na escolha do método utilizado, apesar de a combinação dos dois métodos ter sido o mais utilizado. Sabe-se hoje que o método baseado em ancoragem ou a combinação de ambos os métodos são os mais recomendados. Os estudos incluídos contaram com um total de 1585 participantes, com média de idade dos participantes de 8,17 anos e classificação quanto ao nível de funcionalidade nos níveis GMFCS I a V, sendo que a maioria foi classificada nos níveis de I a III.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEFFTO - ESCOLA DE EDUCAÇÃO FISICA, FISIOTERAPIA E TERAPIA OCUPACIONALpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Avanços Clínicos em Fisioterapiapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectParalisia cerebralpt_BR
dc.subjectDiferença clinicamente importante mínimapt_BR
dc.subjectInstrumentopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectCIFpt_BR
dc.subjectAtividade e participaçãopt_BR
dc.subject.otherParalisia cerebral nas criançaspt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.subject.otherFisioterapiapt_BR
dc.titleValores de mudança mínima clinicamente importante de instrumentos de atividade e participação para crianças com paralisia cerebralpt_BR
dc.title.alternativeClinically important minimum change values ​​of activity and participation instruments for children with cerebral palsypt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Avanços Clínicos em Fisioterapia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Denise Lucas Soares Atualizado 11-04.pdf675.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.