Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/51976
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMichael Daian Pacheco Ramospt_BR
dc.creatorEdmilson Antonio Pereira Juniorpt_BR
dc.creatorDalila Andrade Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-04-14T20:11:04Z-
dc.date.available2023-04-14T20:11:04Z-
dc.date.issued2019-07-01-
dc.citation.volume6pt_BR
dc.citation.issue45pt_BR
dc.citation.spage13pt_BR
dc.citation.epage26pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17227/nyn.vol6.num45-9617pt_BR
dc.identifier.issn2619-6069pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/51976-
dc.description.abstractThe article analyzes aspects of the infrastructure of schools located in rural areas, comparing them to urban establishments. Census data were used for Basic Education in the country, which allowed to verify the existence or not of inequalities between the characteristics of these two types of schools. The results showed the existence of an abyssal structural difference between urban and rural schools, whose precariousness of the infrastructure aspects of the schools is directly related to the process of valuation of education professionals. In rural areas, schools were identified that did not have management and teachers’ rooms, secretaries, laboratories, libraries, bathrooms and kitchen.pt_BR
dc.description.resumoEste texto analisa a configuração da infraestrutura das unidades educacionais localizadas em contextos rurais, comparando as escolas urbanas. Utilizamos os dados do Censo Escolar da Educação Básica que permitiu verificar a existência ou não de desigualdades entre as características desses dois tipos de escolas. Os resultados apontam a existência de diferença estrutural significativa entre as escolas rurais e urbanas, cuja precariedade dos aspectos de infraestrutura das escolas relaciona-se diretamente ao processo de valorização dos profissionais da educação. Nas localidades rurais, foram identificadas escolas que não possuíam salas de direção e de professores, secretaria, laboratórios, biblioteca, refeitórios, banheiros e cozinha.pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofNodos y Nudospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Básicapt_BR
dc.subjectInfraestrutura das escolaspt_BR
dc.subjectMeio ruralpt_BR
dc.subject.otherEducação básicapt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherEscolas - Aspectos sociaispt_BR
dc.subject.otherEscolas agrícolaspt_BR
dc.subject.otherCrianças do campopt_BR
dc.titleInfraestrutura das escolas rurais de educação básica: desigualdades em relação ao meio urbano desigualdades em relação ao meio urbanopt_BR
dc.title.alternativeInfrastructure of primary rural schools: Inequalities against urban areaspt_BR
dc.title.alternativeInfraestructura de las escuelas rurales de Educación Básica: desigualdades en relación con el medio urbanopt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9617pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7261-2714pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2837-4744pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4516-6883pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
infraestruturadasescolasrurais.pdf42.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.