Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/51976
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Michael Daian Pacheco Ramos | pt_BR |
dc.creator | Edmilson Antonio Pereira Junior | pt_BR |
dc.creator | Dalila Andrade Oliveira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-04-14T20:11:04Z | - |
dc.date.available | 2023-04-14T20:11:04Z | - |
dc.date.issued | 2019-07-01 | - |
dc.citation.volume | 6 | pt_BR |
dc.citation.issue | 45 | pt_BR |
dc.citation.spage | 13 | pt_BR |
dc.citation.epage | 26 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.17227/nyn.vol6.num45-9617 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2619-6069 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/51976 | - |
dc.description.abstract | The article analyzes aspects of the infrastructure of schools located in rural areas, comparing them to urban establishments. Census data were used for Basic Education in the country, which allowed to verify the existence or not of inequalities between the characteristics of these two types of schools. The results showed the existence of an abyssal structural difference between urban and rural schools, whose precariousness of the infrastructure aspects of the schools is directly related to the process of valuation of education professionals. In rural areas, schools were identified that did not have management and teachers’ rooms, secretaries, laboratories, libraries, bathrooms and kitchen. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este texto analisa a configuração da infraestrutura das unidades educacionais localizadas em contextos rurais, comparando as escolas urbanas. Utilizamos os dados do Censo Escolar da Educação Básica que permitiu verificar a existência ou não de desigualdades entre as características desses dois tipos de escolas. Os resultados apontam a existência de diferença estrutural significativa entre as escolas rurais e urbanas, cuja precariedade dos aspectos de infraestrutura das escolas relaciona-se diretamente ao processo de valorização dos profissionais da educação. Nas localidades rurais, foram identificadas escolas que não possuíam salas de direção e de professores, secretaria, laboratórios, biblioteca, refeitórios, banheiros e cozinha. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | CNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Nodos y Nudos | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação Básica | pt_BR |
dc.subject | Infraestrutura das escolas | pt_BR |
dc.subject | Meio rural | pt_BR |
dc.subject.other | Educação básica | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Escolas - Aspectos sociais | pt_BR |
dc.subject.other | Escolas agrícolas | pt_BR |
dc.subject.other | Crianças do campo | pt_BR |
dc.title | Infraestrutura das escolas rurais de educação básica: desigualdades em relação ao meio urbano desigualdades em relação ao meio urbano | pt_BR |
dc.title.alternative | Infrastructure of primary rural schools: Inequalities against urban areas | pt_BR |
dc.title.alternative | Infraestructura de las escuelas rurales de Educación Básica: desigualdades en relación con el medio urbano | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9617 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-7261-2714 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-2837-4744 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-4516-6883 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
infraestruturadasescolasrurais.pdf | 42.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.