Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/52006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDalila Andrade Oliveirapt_BR
dc.creatorEdmilson Antonio Pereira Juniorpt_BR
dc.date.accessioned2023-04-14T20:29:51Z-
dc.date.available2023-04-14T20:29:51Z-
dc.date.issued2021-01-20-
dc.citation.volume14pt_BR
dc.citation.issue30pt_BR
dc.citation.spage719pt_BR
dc.citation.epage734pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22420/rde.v14i30.1212pt_BR
dc.identifier.issn2238-4391pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/52006-
dc.description.abstractThe article presents research results on teaching work and basic education with the coronavirus pandemic (Covid-19). It exposes operational and methodological aspects of the research with 15,654 teachers from public schools in the country whose data were collected through an electronic form. The text provides information about the institutional support offered by the educational networks, and the technological resources of teachers and students to develop the activities. It also addresses teachers’ workload and the students’ participation in activities. Among the results obtained, we highlight the significant variation in conditions between public schools, and the relative work overload of teachers.pt_BR
dc.description.resumo:O artigo apresenta resultados de pesquisa sobre o trabalho docente e a educação básica com a pandemia do coronavírus (Covid19). Expõe aspectos operacionais e metodológicos da pesquisa com 15.654 professores das redes públicas de ensino do país e cujos dados foram coletados por meio de formulário eletrônico. O texto traz informações sobre o suporte institucional oferecido pelas redes de ensino e os recursos tecnológicos de professores e estudantes para desenvolver as atividades. Aborda, ainda, a carga de trabalho dos professores e a participação dos estudantes nas atividades. Dentre os resultados obtidos, destacam-se a significativa variação de condições entre redes públicas de ensino e a relativa sobrecarga de trabalho dos professores.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRetratos da Escolapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCondições do trabalho docentept_BR
dc.subjectEnsino remotopt_BR
dc.subjectPandemiapt_BR
dc.subject.otherProfessorespt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherAmbiente de trabalhopt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.subject.otherSatisfação com a carreirapt_BR
dc.subject.otherCOVID-19 Pandemia - 2020pt_BR
dc.subject.otherEpidemiaspt_BR
dc.titleTrabalho docente em tempos de pandemia: mais um retrato da desigualdade educacional brasileirapt_BR
dc.title.alternativeTeaching work in times of pandemic: another portrait of Brazilian educational inequalitypt_BR
dc.title.alternativeLabor docente en tiempos de pandemia: otro retrato de la desigualdad educativa brasilerapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://retratosdaescola.emnuvens.com.br/rde/article/view/1212pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4516-6883pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2837-4744pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
trabalhodocenteemtemposdepandemia.pdf484.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.