Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/52949
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Eliene de Souza Paulino | pt_BR |
dc.creator | Luciana de Oliveira Silva | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T21:22:01Z | - |
dc.date.available | 2023-05-08T21:22:01Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.citation.issue | 3; 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 95 | pt_BR |
dc.citation.epage | 104 | pt_BR |
dc.identifier.isbn | 9788578464844 | pt_BR |
dc.identifier.sici | 1 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/52949 | - |
dc.description.abstract | This paper presents an experience report which was developed in primary education classes in na elementary school at Universidade Federal de Minas Gerais. Considering a full-time school where students spend morning and part of the afternoon and where they have their main meals (breakfast and lunch), the project was focused on food vocabulary, on getting to know healthy food and how important it is to eat it. Also, the project took into consideration foods that should not be consumed frequently and made it possible for students to talk about their food preferences (I like / I don’t like). The development of the work considered food advertisement, product packaging and supermarket brochures. The project outbreak included the use of videos and songs whereby the young students began to use the foreign language (Do you like bananas? Yes, I do!). | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho apresenta um relato de experiência em uma escola de aplicação da UFMG desenvolvido em turmas do 1º ciclo de Formação Humana. Considerando uma escola de tempo integral, na qual os estudantes passam a manhã e parte da tarde e onde fazem as suas principais refeições (café da manhã e almoço), o projeto desenvolvido com os estudantes teve como foco o trabalho com o vocabulário acerca dos alimentos, o conhecimento a respeito dos alimentos que fazem bem para a saúde e a importância de ingeri-los. Além disso, tratou dos alimentos que não deveriam ser consumidos com frequência e possibilitou que os estudantes falassem sobre as suas preferências (I like / I don’t like). O desenvolvimento do trabalho considerou a abordagem acerca das propagandas, embalagens de produtos e panfletos de supermercados. A deflagração do tema contou com o uso de vídeos e músicas, por meio dos quais os estudantes começaram a utilizar a língua estrangeira (Do you like bananas? Yes, I do!). | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Encontro de Professores de Inglês para Crianças ; Seminário de Avaliação de Língua Estrangeira para Crianças | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino de Inglês | pt_BR |
dc.subject | Inglês para crianças | pt_BR |
dc.subject.other | Educação infantil | pt_BR |
dc.subject.other | Educação básica | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa | pt_BR |
dc.title | Do you like bananas? Experiências iniciais no ensino para crianças em uma escola de aplicação | pt_BR |
dc.title.alternative | Do you like bananas? Initial experiences in teaching children in an elementary school | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | http://www.uel.br/cch/nap/pages/arquivos/Anais_final.pdf | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.