Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/52949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorEliene de Souza Paulinopt_BR
dc.creatorLuciana de Oliveira Silvapt_BR
dc.date.accessioned2023-05-08T21:22:01Z-
dc.date.available2023-05-08T21:22:01Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.issue3; 2pt_BR
dc.citation.spage95pt_BR
dc.citation.epage104pt_BR
dc.identifier.isbn9788578464844pt_BR
dc.identifier.sici1pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/52949-
dc.description.abstractThis paper presents an experience report which was developed in primary education classes in na elementary school at Universidade Federal de Minas Gerais. Considering a full-time school where students spend morning and part of the afternoon and where they have their main meals (breakfast and lunch), the project was focused on food vocabulary, on getting to know healthy food and how important it is to eat it. Also, the project took into consideration foods that should not be consumed frequently and made it possible for students to talk about their food preferences (I like / I don’t like). The development of the work considered food advertisement, product packaging and supermarket brochures. The project outbreak included the use of videos and songs whereby the young students began to use the foreign language (Do you like bananas? Yes, I do!).pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho apresenta um relato de experiência em uma escola de aplicação da UFMG desenvolvido em turmas do 1º ciclo de Formação Humana. Considerando uma escola de tempo integral, na qual os estudantes passam a manhã e parte da tarde e onde fazem as suas principais refeições (café da manhã e almoço), o projeto desenvolvido com os estudantes teve como foco o trabalho com o vocabulário acerca dos alimentos, o conhecimento a respeito dos alimentos que fazem bem para a saúde e a importância de ingeri-los. Além disso, tratou dos alimentos que não deveriam ser consumidos com frequência e possibilitou que os estudantes falassem sobre as suas preferências (I like / I don’t like). O desenvolvimento do trabalho considerou a abordagem acerca das propagandas, embalagens de produtos e panfletos de supermercados. A deflagração do tema contou com o uso de vídeos e músicas, por meio dos quais os estudantes começaram a utilizar a língua estrangeira (Do you like bananas? Yes, I do!).pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEncontro de Professores de Inglês para Crianças ; Seminário de Avaliação de Língua Estrangeira para Crianças-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino de Inglêspt_BR
dc.subjectInglês para criançaspt_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.subject.otherEducação básicapt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesapt_BR
dc.titleDo you like bananas? Experiências iniciais no ensino para crianças em uma escola de aplicaçãopt_BR
dc.title.alternativeDo you like bananas? Initial experiences in teaching children in an elementary schoolpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttp://www.uel.br/cch/nap/pages/arquivos/Anais_final.pdfpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.