Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAndré Luís Normanton Beltramept_BR
dc.creatorMarilda Teixeira Mendespt_BR
dc.creatorMaria Márcia Viana Prazerespt_BR
dc.date.accessioned2023-05-16T17:34:22Z-
dc.date.available2023-05-16T17:34:22Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume25pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage306pt_BR
dc.citation.epage316pt_BR
dc.identifier.issn2238-7560pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53455-
dc.description.abstractThe aim of this study was to analyze next to the teachers of a project of educational service specializing in sport adapted, CID-Paralympic project, their perceptions about the contribution of the project in the physical education inclusive classes. The research, by means of interviews with ten teachers project, culminated in the selection of two categories for analysis. The results indicate difficulties in participation of disabled person when in school physical education classes and fuzzy recognition of the project and of the role played by their teachers, who go to school guide and suggest possibilities. The study concludes that project aligns the inclusive school physical education and points out that the departure of teachers to school project is serving as an argument for individual classes to the disabled people.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo do estudo foi analisar junto a professores de um projeto de atendimento educacional especializado em esporte adaptado, projeto CID-Paralímpico, suas percepções acerca da contribuição do projeto na Educação Física Escolar inclusiva. A pesquisa, por meio de entrevistas com dez professores do projeto, culminou na seleção de duas categorias para análise. Os resultados indicam dificuldades na participação da pessoa com deficiência quando nas aulas de Educação Física Escolar e o reconhecimento difuso do projeto e da função desempenhada por seus professores, que vão a escola orientar e sugerir possibilidades de aulas. O estudo conclui que projeto não se alinha a Educação Física Escolar inclusiva e aponta que a ida de professores do projeto à escola esteja servindo como argumento para aulas individuais à pessoa com deficiência.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICA - INSTITUTO DE CIÊNCIAS AGRÁRIASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPublicatio UEPG: Ciências Sociais Aplicadas-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAtendimento Educacional Especializadopt_BR
dc.subjectEsporte Adaptadopt_BR
dc.subjectInclusão de Pessoas com Deficiênciaspt_BR
dc.subject.otherEsportespt_BR
dc.subject.otherEducação inclusivapt_BR
dc.titleEsporte, inclusão e educação física escolar em debate: a análise do projeto CID-Paralímpicopt_BR
dc.title.alternativeSport, inclusion and school physical education in debate: the analysis of the project CID-Paralympicpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.uepg.br/index.php/sociais/article/view/10190/6312pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.