Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFernanda Costa Silvapt_BR
dc.creatorIsadora Oliveira Gondinpt_BR
dc.creatorSônia Maria Soarespt_BR
dc.date.accessioned2023-05-19T19:56:45Z-
dc.date.available2023-05-19T19:56:45Z-
dc.date.issued2021-06-30-
dc.citation.volume20pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage147pt_BR
dc.citation.epage161pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14393/REE-v20n12021-57396pt_BR
dc.identifier.issn1982-7687pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53670-
dc.description.abstractThis experience report aims to describe the actions and methodologies adopted by the university extension project “Multiplying action: a proposal for social inclusion and accessibility”, years 2018 and 2019. The main methodologies adopted for the development of the project's actions were: bibliographic research, interviews, preparation of teaching materials, seminars, exhibitions, observation and film analysis. The project contributed to broaden discussions about the social inclusion and accessibility of people with disabilities and to raise awareness among actors about the need to provide inclusive, socializing and accessible environments. It was concluded that the strengthening of projects of this nature promotes the reflection of the university community and helps the process of social inclusion and accessibility of people with disabilities in Federal Institutions of Higher Education.pt_BR
dc.description.resumoEste relato de experiência tem como objetivo descrever as ações e metodologias adotadas pelo projeto de extensão universitária “Ação multiplicadora: uma proposta de inclusão social e acessibilidade”, anos 2018 e 2019. As principais metodologias adotadas para o desenvolvimento das ações do projeto foram: pesquisa bibliográfica, entrevistas, preparação de materiais didáticos, seminários, exposições, observação e análise fílmica. O projeto contribuiu para ampliar as discussões acerca da inclusão social e acessibilidade das pessoas com deficiência e conscientizar atores sobre a necessidade de propiciar ambientes inclusivos, de socialização e acessíveis. Concluiu-se que o fortalecimento de projetos dessa natureza promove a reflexão da comunidade universitária e auxilia o processo de inclusão social e acessibilidade das pessoas com deficiência nas Instituições Federais de Ensino Superior.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentENF - DEPARTAMENTO DE ENFERMAGEM BÁSICApt_BR
dc.publisher.departmentENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEMpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEm Extensãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInclusão socialpt_BR
dc.subjectAcessibilidadept_BR
dc.subjectExtensão universitáriapt_BR
dc.subject.otherIntegração socialpt_BR
dc.subject.otherAcessibilidade culturalpt_BR
dc.subject.otherExtensão universitáriapt_BR
dc.subject.otherPessoas com deficiênciapt_BR
dc.titleAção multiplicadora: uma proposta de inclusão social e acessibilidade no contexto de uma universidade pública brasileirapt_BR
dc.title.alternativeMultiplying action: a proposal for social inclusion and accessibility in the context of a brazilian public universitypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufu.br/index.php/revextensao/article/view/57396pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7731-1603pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7709-6336pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3161-717Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.