Use este identificador para citar o ir al link de este elemento:
http://hdl.handle.net/1843/54178
Tipo: | Monografia (especialização) |
Título: | A better world tomorrow: material didática para o ensino de inglês |
Autor(es): | Débora da Silva Costa |
primer Tutor: | Heliana Ribeiro de Mello |
primer miembro del tribunal : | Marisa Mendonça Carneiro |
Segundo miembro del tribunal: | Edelvais Brígida Caldeira |
Resumen: | Effective materials play a crucial role in the success of English language learning. A well-designed and structured didactic material can help students to acquire the language in a meaningful and engaging way. The material should include a variety of communicative activities, exercises and tasks that challenge students to use their language skills in real-life situations. The use of multimedia resources, such as videos, audio recordings and images, can also enrich the learning experience and make it more interactive. Ultimately, an effective didactic material can help students to develop their confidence and fluency in English, making it an essential tool in the language learning process. This paper presents tools and resources that can help language learners enhance their comprehension, speaking, and writing skills. Furthermore, this didactic material is aligned with the learner’s level interests, and language goals to ensure effective language acquisition. |
Asunto: | Língua inglesa - Estudo e ensino |
Idioma: | eng |
País: | Brasil |
Editor: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Sigla da Institución: | UFMG |
Curso: | Curso de Especialização em Língua Inglesa |
Tipo de acceso: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/54178 |
Fecha del documento: | 17-ene-2023 |
Aparece en las colecciones: | Especialização em Língua Inglesa |
archivos asociados a este elemento:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
A Better World Tomorrow-Material Didática para o Ensino de Inglês.pdf | 2.45 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los elementos en el repositorio están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, salvo cuando es indicado lo contrario.