Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://hdl.handle.net/1843/54178
Tipo: | Monografia (especialização) |
Título: | A better world tomorrow: material didática para o ensino de inglês |
Autor(es): | Débora da Silva Costa |
Primeiro Orientador: | Heliana Ribeiro de Mello |
Primeiro membro da banca : | Marisa Mendonça Carneiro |
Segundo membro da banca: | Edelvais Brígida Caldeira |
Resumo: | Effective materials play a crucial role in the success of English language learning. A well-designed and structured didactic material can help students to acquire the language in a meaningful and engaging way. The material should include a variety of communicative activities, exercises and tasks that challenge students to use their language skills in real-life situations. The use of multimedia resources, such as videos, audio recordings and images, can also enrich the learning experience and make it more interactive. Ultimately, an effective didactic material can help students to develop their confidence and fluency in English, making it an essential tool in the language learning process. This paper presents tools and resources that can help language learners enhance their comprehension, speaking, and writing skills. Furthermore, this didactic material is aligned with the learner’s level interests, and language goals to ensure effective language acquisition. |
Assunto: | Língua inglesa - Estudo e ensino |
Idioma: | eng |
País: | Brasil |
Editor: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Sigla da Instituição: | UFMG |
Curso: | Curso de Especialização em Língua Inglesa |
Tipo de Acesso: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/54178 |
Data do documento: | 17-Jan-2023 |
Aparece nas coleções: | Especialização em Língua Inglesa |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
A Better World Tomorrow-Material Didática para o Ensino de Inglês.pdf | 2.45 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.