Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/54362
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDaniela Martins Buccini Penapt_BR
dc.creatorAna Luiza de Quadrospt_BR
dc.date.accessioned2023-06-01T21:27:16Z-
dc.date.available2023-06-01T21:27:16Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage74pt_BR
dc.citation.epage84pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34624/id.v8i1.3097pt_BR
dc.identifier.issn1647-3582pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/54362-
dc.description.abstractInnovate in education, overcoming the traditional model of transmission and reception of information has been the challenge of teachers in general and focus of interest in the field of education research. Our study analyzes the performance teachers in a training’s group inserted in a project of thematic classes, and who used a thematic teaching materials to develop Chemistry classes. To this end, they were videotaped the meetings that discussed the teaching material and also developed lessons. We realize, in team meetings, some conflicts experienced by teachers in training. Analyzing the lessons we observed that these conflicts have been outlined on the basis of understandings built along the participation in the project.pt_BR
dc.description.resumoInovar no ensino, superando o modelo tradicional de transmissão e recepção de informações, tem sido o desafio de professores em geral e foco de interesse de pesquisas do campo da educação. Nosso trabalho analisa a performance de um grupo de professores em formação inseridos em um projeto de aulas temáticas, que fizeram uso de um material didático temático para desenvolver aulas de Química. Para tal, foram gravados em vídeo os encontros presenciais que discutiam o material didático e, também, as aulas desenvolvidas. Percebemos, nos encontros da equipe, alguns conflitos vivenciados pelos professores em formação, decorrentes do envolvimento com o tema. Pela análise das aulas observamos que esses conflitos foram contornados, em função dos entendimentos construídos ao longo da participação no projeto.pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.description.sponsorshipFAPEMIG - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Geraispt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofIndagatio Didactica-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCiência Tecnologia Sociedade - CTSpt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectMaterial didáticopt_BR
dc.subjectDiscursopt_BR
dc.subjectConflitospt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherMaterial didáticopt_BR
dc.subject.otherQuímica (Segundo grau) - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherCiencias (Segundo grau)pt_BR
dc.titleA performance de professores em formação no desenvolvimento de aulas de química a partir de temaspt_BR
dc.title.alternativeIn-training teachers’ performance in developing Chemistry lessons based on thematicspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3097pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9175-7604pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.