Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/54363
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Luiza de Quadrospt_BR
dc.creatorMaria Luiza Silva Tupy Botelhopt_BR
dc.creatorVictor Augusto Bianchetti Rodriguespt_BR
dc.date.accessioned2023-06-01T21:44:24Z-
dc.date.available2023-06-01T21:44:24Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage599pt_BR
dc.citation.epage609pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34624/id.v8i1.3391pt_BR
dc.identifier.issn1647-3582pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/54363-
dc.description.abstractTeacher training programs have demonstrated to have a great impact in future teachers’ training process. This study is part of a broader project of teaching immersion, through which in-training Chemistry teachers start experimenting with teaching, by conducting a Chemistry advanced course. This paper intends to analyse how the in-training teachers felt during an experience that requested them to plan and conduct thematic lessons. The participants’ reports allowed us to identify an evolution on their conceptions of the teacher’s role in the classroom, which emerged from their participation in this Project.pt_BR
dc.description.resumoOs programas de iniciação à docência têm se revelado como um fator importante no processo de formação de licenciandos. Este trabalho faz parte de um projeto mais amplo de imersão à docência, onde os futuros professores de Química são envolvidos na docência ao ministrarem um curso de aprofundamento em Química. Nosso objetivo foi analisar como esses licenciandos vivenciaram uma experiência de planejar e desenvolver aulas temáticas. A partir do relato dos participantes, percebemos que muitas concepções sobre o papel do professor em sala de aula evoluíram a partir dessa experiência.pt_BR
dc.description.sponsorshipFAPEMIG - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Geraispt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofIndagatio Didactica-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino por temaspt_BR
dc.subjectQuímicapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectEnsino médiopt_BR
dc.subject.otherQuímica (Segundo grau) - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherQuímica - Formação de professorespt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherEnsino médiopt_BR
dc.titleA imersão de professores em formação em química em aulas temáticas: compartilhando experiênciaspt_BR
dc.title.alternativeImmersion of in-training chemistry teachers in thematic lessons: sharing experiencespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3391pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9175-7604pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1156-5536pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4144-206Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.