Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/54363
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Ana Luiza de Quadros | pt_BR |
dc.creator | Maria Luiza Silva Tupy Botelho | pt_BR |
dc.creator | Victor Augusto Bianchetti Rodrigues | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-06-01T21:44:24Z | - |
dc.date.available | 2023-06-01T21:44:24Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.volume | 8 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 599 | pt_BR |
dc.citation.epage | 609 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3391 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1647-3582 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/54363 | - |
dc.description.abstract | Teacher training programs have demonstrated to have a great impact in future teachers’ training process. This study is part of a broader project of teaching immersion, through which in-training Chemistry teachers start experimenting with teaching, by conducting a Chemistry advanced course. This paper intends to analyse how the in-training teachers felt during an experience that requested them to plan and conduct thematic lessons. The participants’ reports allowed us to identify an evolution on their conceptions of the teacher’s role in the classroom, which emerged from their participation in this Project. | pt_BR |
dc.description.resumo | Os programas de iniciação à docência têm se revelado como um fator importante no processo de formação de licenciandos. Este trabalho faz parte de um projeto mais amplo de imersão à docência, onde os futuros professores de Química são envolvidos na docência ao ministrarem um curso de aprofundamento em Química. Nosso objetivo foi analisar como esses licenciandos vivenciaram uma experiência de planejar e desenvolver aulas temáticas. A partir do relato dos participantes, percebemos que muitas concepções sobre o papel do professor em sala de aula evoluíram a partir dessa experiência. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | FAPEMIG - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Gerais | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Indagatio Didactica | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino por temas | pt_BR |
dc.subject | Química | pt_BR |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.subject | Ensino médio | pt_BR |
dc.subject.other | Química (Segundo grau) - Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Química - Formação de professores | pt_BR |
dc.subject.other | Professores - Formação | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino médio | pt_BR |
dc.title | A imersão de professores em formação em química em aulas temáticas: compartilhando experiências | pt_BR |
dc.title.alternative | Immersion of in-training chemistry teachers in thematic lessons: sharing experiences | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3391 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9175-7604 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-1156-5536 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-4144-206X | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A imersão de professores em formação em Química em aulas temáticas compartilhando experiências.pdf | 205.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.