Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCamila Cardoso Lanzapt_BR
dc.creatorRafaela Aparecida Ferreira Santos Seabrapt_BR
dc.creatorAugusto Cézar Prado Coelhopt_BR
dc.creatorÁlvaro Silvapt_BR
dc.creatorBruna Cristina Silva Martinspt_BR
dc.creatorGraziela Cesar de Sousapt_BR
dc.creatorIzabela Letícia Simões Salvadorpt_BR
dc.creatorLarissa Rodrigues do Carmopt_BR
dc.creatorPatrícia Regina Guimarãespt_BR
dc.date.accessioned2023-06-16T20:36:22Z-
dc.date.available2023-06-16T20:36:22Z-
dc.date.issued2021-05-20-
dc.citation.volume13pt_BR
dc.citation.issue5pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.25248/reas.e7163.2021pt_BR
dc.identifier.issn2178-2091pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55020-
dc.description.abstractObjective: To report the experience of undergraduate medical students on the activity of academic monitoring carried out during the Remote Teaching System (RTS). Experience report: The academic monitoring during the RTS was a challenging experience in which technological tools provided essential support to enable the assistance to students and the satisfying development of activities. In order to rate the applicability of these resources during the monitoring program, a questionnaire has been developed and made available for students to answer anonymously and voluntarily. Evaluating the communication between students and monitors, 65.38% of the respondents have considered that it improved over the remote system and 92.31% considered that the subdivision into smaller groups was a strategy that made this result possible. Thus, there is an example of the importance of adopting alternative ways of communication to build up interaction between monitors and students, enabling the objectives of the academic monitoring activity.Final considerations: The monitors were capable of innovations, during the remote teaching system, which has guaranteed the effectiveness of the monitoring program, maintaining the proximity with the students, the clarification of doubts and the experience of initiation to the teaching activity, fulfilling its role of contributing to the learning of students and monitors, even in the virtual learning structure.pt_BR
dc.description.resumoObjetivo: Relatar a experiência de estudantes da graduação de Medicina sobre a atividade de monitoria acadêmica realizada durante o Regime Letivo Remoto (RLR). Relato da experiência: A monitoria acadêmica durante o RLR foi uma experiência desafiadora em que as ferramentas tecnológicas forneceram suporte essencial para possibilitar o acompanhamento dos alunos e o desenvolvimento satisfatório das atividades. Para a avaliação da aplicabilidade destes recursos durante a monitoria foi desenvolvido e disponibilizado um questionário aos alunos para ser respondido de forma anônima e voluntária. Ao avaliar a comunicação entre alunos e monitores, 65,38% dos respondentes consideraram que esta melhorou durante o regime remoto e 92,31% consideraram que a subdivisão em grupos menores foi uma estratégia que possibilitou este resultado. Desta forma, exemplifica-se a importância de adotar formas alternativas de comunicação para promover a interação entre monitores e alunos, viabilizando os objetivos da atividade de monitoria acadêmica. Considerações finais: Os monitores foram capazes de inovações, durante o regime letivo remoto, que garantiram a efetividade da monitoria, mantendo a proximidade com os alunos, o esclarecimento de dúvidas e a experiência de iniciação à atividade docente, cumprindo seu papel de contribuir para o aprendizado dos alunos e dos monitores, mesmo no ambiente virtual de aprendizagem.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentHCL - HOSPITAL DAS CLINICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Eletrônica Acervo Saúdept_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectTutoriapt_BR
dc.subjectEducação a distânciapt_BR
dc.subjectMedicinapt_BR
dc.subject.otherMedicina - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherEducação médicapt_BR
dc.subject.otherEstudantes de medicinapt_BR
dc.subject.otherTutoriapt_BR
dc.subject.otherTutoria entre pares estudantespt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.titleAtividade de monitoria durante o regime letivo remoto: relato de experiência no curso de medicinapt_BR
dc.title.alternativeMonitoring activity during the remote teaching regime: report of experience in the medical coursept_BR
dc.title.alternativeActividad de monitoreo durante el régimen de enseñanza remoto: relato de experiencia em el curso medicinapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://acervomais.com.br/index.php/saude/article/view/7163pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8932-2510pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.