Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/55024
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Egressos de cursos de graduação na modalidade a distância |
Other Titles: | Graduates of undergraduate courses in the distance modality |
Authors: | Thiago Belchior Pinto Suzana dos Santos Gomes |
Abstract: | Este artigo apresenta dados de uma pesquisa em andamento que investigou egressos de cinco cursos de graduação ofertados na modalidade a distância por uma Instituição Federal de Educação Superior (IFES). Pretendeu-se, nos limites deste artigo, investigar a percepção de egressos sobre a formação obtida em cursos na modalidade a distância. Quanto à metodologia, optou-se pelo estudo exploratório de abordagem qualitativa: foram utilizados dados secundários oriundos do relatório de avaliação institucional, aplicação de um survey on-line, entrevista com egressos sobre a trajetória acadêmica, qualidade do curso e inserção profissional. O referencial teórico envolveu autores do campo da avaliação institucional, egressos, Educação Superior a Distância. Os resultados indicaram a relevância da visita in loco na avaliação da infraestrutura dos polos, do corpo docente e da organização didático-pedagógica. |
Abstract: | This article presents data from a research in progress that investigated graduates of five undergraduate courses offered in the e-learning modality by a Federal Institution of Higher Education (IFES). It was intended, within the limits of this article, to investigate the perception of graduates on the training obtained in courses in the distance modality. About methodology, we chose the Exploratory Study of qualitative approach: was used secondary data from aninstitutional evaluation report, application of an online survey, interview with graduates on the academic trajectory, quality of the course and professional. The theoretical reference involved authors from the field of institutional evaluation and graduates of Higher Distance Education. The results indicated the relevance of on-site visit in evaluation infrastructure of EaD pole, the academic staff and the didactic-pedagogical structure. |
Subject: | Universidades e faculdades - Avaliação Ensino superior Ensino à distância |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | CAED - CENTRO DE APOIO A EDUCACAO A DISTANCIA FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/55024 |
Issue Date: | 5-Mar-2021 |
metadata.dc.url.externa: | https://periodicos.uepa.br/index.php/cocar/article/view/4124 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista Cocar |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Egressos de cursos de graduação na modalidade a distância.pdf | 343.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.