Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPaola Dogliottipt_BR
dc.creatorGiovanna Camila da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2023-06-30T00:46:34Z-
dc.date.available2023-06-30T00:46:34Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume4pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage15pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21680/2596-0113.2021v4n0ID25762pt_BR
dc.identifier.issn2596-0113pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55582-
dc.description.abstractThis study investigated the training courses for Physical Education directors promoted by the Young Men’s Christian Association (YMCA), in the 1920s, in two institutional places: The Young Men’s Christian Association College, in Chicago and the Instituto Técnico Sudamericano de la Asociación Cristiana de Jóvenes in Montevideo. In the research elements of analysis of the connected stories were adopted to analyze the exchanges established by the ACM itself in its institutes located in different countries in America. The sources mobilized for this project were official documents. It was possible to apprehend a process of circulation of knowledge and practices in the Association mediated by negotiated systematization exercises.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo investigou os cursos de formação de diretores de Educação Física promovidos pela Associação Cristã de Moços (ACM), na década de 1920, em dois locais institucionais: o The Young Men’s Christian Association College, em Chicago, e o Instituto Técnico Sudamericano de la Asociación Cristiana de Jóvenes, em Montevidéu. Ao adotar elementos de análise das histórias conectadas, o objetivo foi analisar as trocas estabelecidas pela própria ACM em seus institutos localizados em diferentes lugares da América. Documentos institucionais constituíram-se como fontes privilegiadas na pesquisa e permitiram apreender um processo de circulação de saberes e práticas na Associação mediado por negociados exercícios de sistematização.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofHistory of Education in Latin America - HistELA-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectHistória da Educaçãopt_BR
dc.subjectEducação Físicapt_BR
dc.subjectFormaçãopt_BR
dc.subjectCirculaçãopt_BR
dc.subjectAssociação Cristã de Moçospt_BR
dc.subject.otherEducação físicapt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherProfessores de educação físicapt_BR
dc.titleDiálogos transnacionais entre Uruguai, América do Sul e Estados Unidos: a preparação de diretores de Educação Física pela Associação Cristã de Moçospt_BR
dc.title.alternativeTransnational dialogues between Uruguay, South America and the United States: the training of YMCA’s physical education directorspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufrn.br/histela/article/view/25762pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1913-8099pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5705-0573pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.