Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55912
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Rafaela Correia Ferreirapt_BR
dc.creatorWarley Machado Correiapt_BR
dc.date.accessioned2023-07-06T21:39:29Z-
dc.date.available2023-07-06T21:39:29Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume15pt_BR
dc.citation.issue33pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage17pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31792/rc.v15i33pt_BR
dc.identifier.issn2237-0315pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55912-
dc.description.abstractThis work presents reflections of an activity that aimed to investigate the conceptions of Mathematics and about learning Mathematics at school, of young students, adults and seniors, participants of EJA projects in the final years of Elementary and High Schools at UFMG. For this, we analyzed the students' productions in a dynamic applied in the first class by scholarship professors. In these productions, we notice recurrences that reveal the importance they attribute to Mathematics, especially for its usefulness in everyday life, but, at the same time, linked to failure in school life, when analyzing the learning of Mathematics. This proposal, in addition to knowing the demands of our students, served to guide the teaching and learning processes of Mathematics at EJA, in a proposal that takes into account the particularities of this audience.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho apresenta reflexões de uma atividade que tinha por objetivo investigar as concepções de Matemática e sobre o aprender Matemática na escola, de estudantes jovens, adultos e idosos, participantes de projetos de EJA dos anos finais do Ensino Fundamental e do Ensino Médio da UFMG. Para isso, fizemos uma análise das produções dos estudantes em uma dinâmica aplicada na primeira aula letiva por professores bolsistas. Nessas produções, percebemos recorrências que revelam a importância que eles atribuem à Matemática, especialmente por sua utilidade na vida cotidiana, mas, ao mesmo tempo, ligadas ao insucesso na vida escolar, quando analisam o aprender Matemática. Essa proposta, além de conhecer as demandas dos nossos estudantes, serviu para orientar os processos de ensino e aprendizagem de Matemática na EJA, em uma proposta que leve em conta as particularidades desse público.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Cocar-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação de pessoas jovenspt_BR
dc.subjectAdultas e idosaspt_BR
dc.subjectEducação matemáticapt_BR
dc.subjectEnsino e aprendizagem de matemáticapt_BR
dc.subject.otherMatemáticapt_BR
dc.subject.otherEducação de jovens e adultospt_BR
dc.subject.otherMatemática - Estudo e ensinopt_BR
dc.titleConcepções de estudantes da EJA sobre matemática e sobre o aprender matemática na escolapt_BR
dc.title.alternativeEJA students' conceptions about mathematics and about learning mathematics at schoolpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.uepa.br/index.php/cocar/article/view/4762pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9788-8186pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2786-5779pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.