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dc.creatorCarla Fabrícia Abílio de Oliveira Gandrapt_BR
dc.creatorMarlusa de Sevilha Goslingpt_BR
dc.creatorLuciana Alves Rodas Verapt_BR
dc.creatorBruno de Almeida Vilelapt_BR
dc.date.accessioned2023-07-13T18:11:10Z-
dc.date.available2023-07-13T18:11:10Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage72pt_BR
dc.citation.epage102pt_BR
dc.identifier.issn21789010pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/56192-
dc.description.abstractFashion blogs have stood out for the power to influence followers and for changing people's lifestyle and consumption habits. The objective of this study is to verify the important attributes of fashion bloggers that contribute to the intention of people to continue following the blogs. In this sense, this study proposes a theoretical model in order to evaluate the relationship between the important attributes of fashion bloggers and the people ́s intention to continue following the blogs. From the exploratory factorial analysis, five relevant factors were identified: Reliability, Expertise, Physical Attraction, Similarity and Diffusion of Information and Ideas. The modeling analysis of structural equations revealed that the independent variables Diffusion of Information and Ideas, Similarity and Physical Attraction have a direct positive relation with the intention to continue following, while Reliability, Expertise and Respect were not hypotheses supported in the study.pt_BR
dc.description.resumoOs blogsde moda têm se destacado pelo poder de influenciar os seguidorese por modificar o estilo de vida e de consumo das pessoas. O objetivo deste estudo é verificar quais são os atributos importantes das blogueiras de moda que contribuem para a intenção das pessoas de continuarem seguindo os blogs. Nesse sentido, este estudo propõe um modelo teórico no intuito de avaliar a relação entre osatributos importantes de blogueiras de moda e a intenção daspessoasdecontinuarem seguindo os blogs. A partir da análise fatorial exploratória, foram identificadoscinco fatores relevantes: Confiabilidade, Expertise, Atração Física, Similaridade e Difusão da Informação e Ideias. A análise de modelagem de equações estruturais revelou que as variáveis independentes “Difusão de Informação e Ideias, Similaridade e Atração Física”têm relação positiva direta com a intenção de continuar seguindo, enquanto a Confiabilidade, a Expertisee o Respeito não foram hipóteses suportadas no estudo.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Gestão e Secretariadopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBlogs de modapt_BR
dc.subjectModelo TEARSpt_BR
dc.subjectEndossantes de marcapt_BR
dc.subject.otherBlogspt_BR
dc.subject.otherModapt_BR
dc.subject.otherAdministração de empresaspt_BR
dc.titleDoTEARS aoTEADI: atributos importantes de blogueiras de moda para seguidorespt_BR
dc.title.alternativeFrom TEARS to TEADI: important attributes of fashion bloggersfor followerspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://ojs.revistagesec.org.br/secretariado/article/view/738-3011/pdfpt_BR
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