Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57311
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMarisa Ribeiro Teixeira Duartept_BR
dc.creatorRosimar de Fátima Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-08-01T19:48:23Z-
dc.date.available2023-08-01T19:48:23Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume3pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage20pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5212/retepe.v.3.006pt_BR
dc.identifier.issn2409-3696pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/57311-
dc.description.abstractThis paper analyses policy making of education towards the mobilization and organization of different types of forum (non-electoral arenas); with the intention of intervene at the legislative procedures. The research was synthesized to different theoretical approaches that directed the analyses of public policies and associated them to the public action of sociology. Furthermore, by taking empirical inputs from the revision of the literature in order to demonstrate how, in the [short] periods where nonelectoral arenas were associated to the operative of democracy classic institutions. The study concluded that narratives of education policy to organize non-electoral arenas, government coalitions and advocacy coalitions are important.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo analisa a formulação de políticas de educação em contextos de mobilização e organização de diferentes tipos de fóruns (arenas não eleitorais) com o objetivo de intervir no processo legislativo. A pesquisa sintetizou diferentes abordagens teóricas que orientam análises das políticas públicas e as relacionou com a sociologia da ação pública. Em segundo movimento, aportou empiria para demonstrar como, nos [poucos] períodos onde arenas não eleitorais foram associadas ao funcionamento das instituições clássicas da democracia, ocorreram processos decisórios mais participativos nos legislativos.  O estudo concluiu sobre a importância das narrativas de políticas públicas na construção de arenas não eleitorais, de coalizões governamentais e de defesa.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAnálise de políticas públicas de educaçãopt_BR
dc.subjectCoalizões de defesapt_BR
dc.subjectNarrativas de políticas públicaspt_BR
dc.subjectCoalizões governamentaispt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherBrasilpt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicaspt_BR
dc.titleAnálise de políticas públicas de educação: a importância das narrativaspt_BR
dc.title.alternativeAnalyses of education public action: the importance of narrativespt_BR
dc.title.alternativeAnálisis de políticas públicas de la educación: la importancia de las narrativaspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/10810pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2212-4018pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Análise de políticas públicas de educação_ a importância das narrativas.pdf324.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.