Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57322
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSimone de Lucena Ferreirapt_BR
dc.creatorEliane Schlemmerpt_BR
dc.creatorEucidio Pimenta Arrudapt_BR
dc.date.accessioned2023-08-01T19:53:32Z-
dc.date.available2023-08-01T19:53:32Z-
dc.date.issued2018-12-
dc.citation.volume11pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage11pt_BR
dc.citation.epage24pt_BR
dc.identifier.issn2358-1425pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/57322-
dc.description.abstractThis paper presents part of an ongoing research, funded by the CAPES/ FAPITEC-SE n.10/2016 – through a program that promotes academic mobility of scholars and increase academic cooperation of post-graduate programs in Sergipe. This research, developed in a network, aims at promoting collaborative and cooperative actions, with the perspective of understanding how the city can be made up in hybrid and multimodal learning spaces into the research scope of gamification in education in the era of mobility. Three Brazilian universities; Universidade Federal de Sergipe (UFS); Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS); Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), and their respective Graduate Programs of Education participate in this research. As partial results of this investigation, we observe a gap between the world of children and teenagers and the world of school (that involves teacher education at different levels), which despite its historical character, needs to problematize the dimensions of technological instability experienced by youth.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo apresenta parte de uma pesquisa, em andamento, financiada pelo Edital CAPES/FAPITEC/SE N° 10/2016 - Programa de Estímulo a Mobilidade e ao Aumento da Cooperação Acadêmica da Pós-Graduação em Sergipe. Esta pesquisa, desenvolvida em rede, tem como finalidade a promoção de ações colaborativas e cooperativas, na perspectiva da compreensão sobre como a cidade pode se constituir em espaços de convivência híbridos e multimodais de aprendizagem no âmbito da gamificação na educação na era da mobilidade. Participam desta investigação três universidades brasileiras Universidade Federal de Sergipe (UFS), Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos) e Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) e seus respectivos programas de pós-graduação, linhas e grupos de pesquisa. Como resultado, parcial, observamos um gap existente entre o mundo das crianças e adolescentes e o mundo da escola (o que envolve a formação docente em diferentes níveis), que apesar de seu caráter histórico, precisa problematizar as dimensões da instabilidade tecnológica vivenciadas pela juventude.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Tempos e Espaços em Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectGamificaçãopt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectMoblidadept_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherInovações educacionaispt_BR
dc.subject.otherGamificaçãopt_BR
dc.subject.otherEducadores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherTecnologia educacionalpt_BR
dc.subject.otherComunidade e escolapt_BR
dc.titleA cidade como espaço de aprendizagem: educação e mobilidade na formação docentept_BR
dc.title.alternativeThe city as a learning space: education and mobility in teacher educationpt_BR
dc.title.alternativeLa ciudad como espacio de aprendizaje: educación y movilidad en la formación docentept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/10214pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1636-7707pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8264-3234pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9201-6530pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A cidade como espaço de aprendizagem educação e mobilidade na formação docente.pdf294.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.