Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57329
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorEucidio Pimenta Arrudapt_BR
dc.date.accessioned2023-08-01T19:56:30Z-
dc.date.available2023-08-01T19:56:30Z-
dc.date.issued2020-05-15-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage257pt_BR
dc.citation.epage275pt_BR
dc.identifier.issn2359-6082pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/57329-
dc.description.abstractCovid-19 spread quickly around the world in 2020 and generated anunprecedented situation of 90% of the student population being isolated worldwide. In this work, we try to highlight the exceptional problemthat led many countries to develop emergency remote education actions and the implications at different educational levels. We analyzed the Brazilian context, in which there is an incipience in the appropriation of digital technologies in public education. We identified the main information about internet access in the country, to discuss possible educational policies to foster the maintenance of school life, even at digital levels, to strengthen the school as the central axis of Brazilian society.pt_BR
dc.description.resumoO Covid-19 espalhou-se rapidamente pelo mundo em 2020 e gerou a inédita situação de 90% da população estudantil estar isolada em todo o mundo. Neste trabalho, procuramos evidenciar a excepcionalidade da situação que levou inúmeros países a desenvolver ações de educação remota emergencial e as implicações nos diferentes níveis educacionais. Analisamos o contexto brasileiro, no qual evidencia-se uma incipiência na apropriação de tecnologias digitais na educação pública. Identificamos as principais informações sobre acesso à internet no país, no sentido de discutir possíveis políticas educacionais com vistas ao fomento da manutenção do convívio escolar, ainda que em patamares digitais, de maneira a fortalecer a escola como eixo central da sociedade brasileira.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEmRede - Revista de Educação a Distânciapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCovid-19pt_BR
dc.subjectEducação remota emergencialpt_BR
dc.subjectPandemiapt_BR
dc.subjectTecnologia e educaçãopt_BR
dc.subjectPolíticas públicas em educação digitalpt_BR
dc.subject.otherCOVID-19 (Doença)pt_BR
dc.subject.otherCOVID-19 Pandemia, 2020pt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicaspt_BR
dc.subject.otherTecnologia educacionalpt_BR
dc.subject.otherInovações educacionaispt_BR
dc.titleEducação remota emergencial: elementos para políticas públicas na educação brasileira em tempos de COVID-19pt_BR
dc.title.alternativeEmergency remote education: elements for public policies in brazilian education in COVID-19 timespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.aunirede.org.br/revista/index.php/emrede/article/view/621pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9201-6530pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.