Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/57452
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Marcos Gonçalves Maciel | pt_BR |
dc.creator | Luiz Alex Silva Saraiva | pt_BR |
dc.creator | José Clerton de Oliveira Martins | pt_BR |
dc.creator | Paulo Roberto Vieira Junior | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-08-04T11:59:59Z | - |
dc.date.available | 2023-08-04T11:59:59Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.citation.volume | 22 | pt_BR |
dc.citation.issue | 67 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1235 | pt_BR |
dc.citation.epage | 1245 | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.1590/1807-57622017.0238 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 14143283 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/57452 | - |
dc.description.abstract | The objective of this study was to analyze the classes of a physical activity governmental program. A qualitative- descriptive study, using case studies, was developed in a place intentionally chosen. Nonparticipant observation was used as the methodological procedure for data collection. A phenomenological approach was adopted to analyze data. Similar classes to those taught in gyms were identified as the main result. In conclusion, in addition to this perspective of class modality, the humanization of these experiences must be sought, considering the qualification of the movement as an expression of subjectivities by means of leisure experiences. | pt_BR |
dc.description.resumo | O objetivo deste estudo foi analisar as aulas de um programa governamental de atividade física. Trata de uma pesquisa de caráter qualitativo-descritivo, do tipo estudo de caso, sendo a escolha do local feita de forma intencional. Como procedimento metodológico para a coleta dos dados foi utilizada a observação não participante. Para a análise das informações, adotou-se a abordagem fenomenológica. Como principal resultado, identificou-se o desenvolvimento de aulas semelhantes às realizadas em academias de ginástica. Conclui-se que, para além dessa perspectiva de modalidade de aula, deve-se buscar a humanização dessas vivências, considerando a qualificação do movimento como expressão de subjetividades por meio das experiências de ócio. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Interface - Comunicação, Saúde, Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Experiências de ócio | pt_BR |
dc.subject | Subjetividades | pt_BR |
dc.subject | Atividade física | pt_BR |
dc.subject.other | Exercícios físicos | pt_BR |
dc.subject.other | Promoção da saúde | pt_BR |
dc.title | A humanização da atividade física em um programa governamental: um olhar necessário | pt_BR |
dc.title.alternative | The humanization of physical activity in a governmental program: a necessary look | pt_BR |
dc.title.alternative | La humanización de la actividad física en un programa gubernamental: una mirada necesaria | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1414-32832018000401235&lng=en&nrm=iso | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A humanização da atividade física.pdf | 128.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.