Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57539
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSara Mourão Monteiropt_BR
dc.creatorFrancisca Izabel Pereira Macielpt_BR
dc.date.accessioned2023-08-07T17:38:36Z-
dc.date.available2023-08-07T17:38:36Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume13pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage878pt_BR
dc.citation.epage893pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5212/PraxEduc.v.13i3.0014pt_BR
dc.identifier.issn1809-4309pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/57539-
dc.description.abstractContinuing educationof teachers, systemic evaluations, the work with language in Childhood Education and literature were themes of six researches carried out at the Municipal Network of Lagoa Santa, Minas Gerais, Brazil. The researches were developed in the period of 2011-2016 and, in each one, the Project Alfaletrarwas analyzed under different perspectives. The objective of this paper is to present and discuss those six academic papers that approached the AlfaletrarProject as an object of knowledge or that have made it a field of research for the development of research. The analysis of the researches revealed that it is possible to develop similar projects in other cities, provided the local specificities are safeguarded, the continuity of the educational process is ensured and the commitment of managers and teachers.pt_BR
dc.description.resumoA formação continuada de professores, as avaliações sistêmicas, o trabalho com a linguagem na Educação Infantil e a literatura foram temas de seis pesquisas realizadas da Rede Municipal de Lagoa Santa, Minas Gerais. As pesquisas foram desenvolvidas no período de 2011-2016 e, em cada uma, o Projeto Alfaletrar foi analisado sob perspectivas diferentes. O objetivo deste artigo é apresentar e discutir os seis trabalhos acadêmicos que tomaram o Projeto Alfaletrar como objeto de conhecimento ou que fizeram dele campo de investigação para o desenvolvimento de pesquisa. A análise das pesquisas revelou que é possível elaborar projetos semelhantes em outros municípios, desde que sejam resguardadas as especificidades locais, a garantia de continuidade do processo formativo e o compromisso de gestores e de professores.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPráxis Educativapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProjeto Alfaletrarpt_BR
dc.subjectAlfabetizaçãopt_BR
dc.subjectPolíticas públicaspt_BR
dc.subject.otherAlfabetizaçãopt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicas -- Educaçãopt_BR
dc.titleFormação docente, avaliação e prática pedagógica: questões debatidas em pesquisas acadêmicas produzidas no âmbito do Projeto Alfaletrarpt_BR
dc.title.alternativeTeacher education, evaluation and pedagogical practice: issues discussed in academic researches produced within the scope of the Alfaletrar Projectpt_BR
dc.title.alternativeFormación docente, evaluación y práctica pedagógica: cuestiones debatidas en investigaciones académicas producidas en el ámbito del Proyecto Alfaletrarpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/12300pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2419-5928pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4751-2890pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.