Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/57756
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Cláudia Ribeiro Rodrigues | pt_BR |
dc.creator | Luiz Francisco Dias | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-08-11T17:53:58Z | - |
dc.date.available | 2023-08-11T17:53:58Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.citation.volume | 27 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 175 | pt_BR |
dc.citation.epage | 203 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 23163933 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/57756 | - |
dc.description.abstract | This text deals with language skills in basic education. The verb tense of the Portuguese language will be our specific object. We select the future of the past tense to perform a more specific analysis of verbal temporality. The theoretical point of view adopted for the analysis of verbal tense is the semantics of enunciation. We have shown that semantic analysis from this point of view can contribute to an adequate understanding of verbal tense. We believe the approach is in accordance with the guidelines of the BNCC (2017) - Common National Curriculum Base. Currently, this is the document that establishes the fundamental principles of teaching in Brazil. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente texto aborda os conhecimentos linguísticos no ensino básico. O tempo verbal da língua portuguesa será o nosso objeto específico. Selecionamos o futuro do pretérito para realizar uma análise mais específica da temporalidade verbal. O ponto de vista teórico adotado para a análise do tempo verbal é a semântica da enunciação. Demonstramos que a análise semântica desse ponto de vista pode contribuir para uma compreensão adequada do tempo verbal. Acreditamos que a abordagem está de acordo com as diretrizes da BNCC (2017) – Base Nacional Comum Curricular. Atualmente, este é o documento que estabelece os princípios fundamentais do ensino no Brasil. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FALE - FACULDADE DE LETRAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Ecos | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Semântica | pt_BR |
dc.subject | Tempo verbal | pt_BR |
dc.subject | Ensino do português | pt_BR |
dc.subject.other | Gramática comparada e geral - Verbo | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino - Legislação | pt_BR |
dc.title | Ensino do tempo verbal de acordo com a BNCC | pt_BR |
dc.title.alternative | Verbal tense teaching according to BNCC | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.unemat.br/index.php/ecos/issue/view/296 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-8956-6099 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0819-4797 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ensino do tempo verbal de acordo com a BNCC.pdf | 831.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.