Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57994
Type: Monografia (especialização)
Title: Possibilidades e limitações do uso de Webquest no ensino de genética, numa perspectiva investigativa: estudo exploratório
Authors: Daniela Montresor
First Advisor: Luciana Resende Allain
Abstract: Este trabalho é um estudo exploratório das possibilidades e limitações que o recurso webquest pode trazer para o ensino investigativo na área da genética, especificamente quanto ao tema transgênicos, para alunos do ensino fundamental de uma escola pública, localizada em Belo Horizonte. Investigar as tecnologias digitais como ferramentas facilitadoras da aprendizagem conceitual, atitudinal e procedimental, com enfoque no ensino investigativo, controverso e atual.
Abstract: This paper is an exploratory study of the possibilities and limitations that can bring webquest resource for investigative learning in the field of genetics, specifically the transgenic theme for elementary school students in a public school located in Belo Horizonte. Investigate digital technologies as tools that facilitate conceptual, attitudinal and procedural learning, focusing on investigative, controversial and current teaching.
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Educação em Ciências
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/
URI: http://hdl.handle.net/1843/57994
Issue Date: 6-Dec-2014
Appears in Collections:Especialização em Educação em Ciências



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons