Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/57994
Type: | Monografia (especialização) |
Title: | Possibilidades e limitações do uso de Webquest no ensino de genética, numa perspectiva investigativa: estudo exploratório |
Authors: | Daniela Montresor |
First Advisor: | Luciana Resende Allain |
Abstract: | Este trabalho é um estudo exploratório das possibilidades e limitações que o recurso webquest pode trazer para o ensino investigativo na área da genética, especificamente quanto ao tema transgênicos, para alunos do ensino fundamental de uma escola pública, localizada em Belo Horizonte. Investigar as tecnologias digitais como ferramentas facilitadoras da aprendizagem conceitual, atitudinal e procedimental, com enfoque no ensino investigativo, controverso e atual. |
Abstract: | This paper is an exploratory study of the possibilities and limitations that can bring webquest resource for investigative learning in the field of genetics, specifically the transgenic theme for elementary school students in a public school located in Belo Horizonte. Investigate digital technologies as tools that facilitate conceptual, attitudinal and procedural learning, focusing on investigative, controversial and current teaching. |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
metadata.dc.publisher.program: | Curso de Especialização em Educação em Ciências |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/57994 |
Issue Date: | 6-Dec-2014 |
Appears in Collections: | Especialização em Educação em Ciências |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Possibilidades e Limitações do uso do Webquest no Ensino da Genética Numa Perspectiva Investigativa (.pdf | 6.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License