Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/58772
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMariana de Freitas Coelhopt_BR
dc.creatorMarlusa de Sevilha Goslingpt_BR
dc.date.accessioned2023-09-19T12:42:34Z-
dc.date.available2023-09-19T12:42:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume19pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18472/cvt.19n2.2019.1485pt_BR
dc.identifier.issn16776976pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/58772-
dc.description.abstractOffering experiences rather than services/products is a topic that has generated attention from both the academia and the organizations. Tourism activities have a great intersection with visitor experience and consumer behavior. This paper aims to systematically review the studies on the tourism experience. Berefore, three national journals were reviewed – Estudios y Perspectivas en Turismo (EyPT), Caderno Virtual de Turismo (CVT) and Revista Brasileira de Pesquisas em Turismo (RBTur) – as well as 3 journals of high international impact – Annals of Tourism Reserch (Annals), Tourism Management (TM) and Journal of Travel Research (JTR). e research analysis covered three aspects: i) methods, ii) approach to the unit of analysis and iii) the experience approach of the reviewed articles. We classified the studies regarding the approach of experience as: 1) life experience; 2) consumption; 3) transformations. Research gaps and guidelines for future research are also pointed out.pt_BR
dc.description.resumoOferecer experiências em vez de serviços/produtos é um tópico que tem gerado atenção da academia e das organizações. As atividades turísticas possuem interseção com a experiência do visitante e o comportamento de consumo. Este trabalho tem o objetivo de revisar sistematicamente os estudos sobre a experiência turística. Para tanto, revisaram-se três periódicos de relevância nacional – Estudios y Perspectivas en Turismo (EyPT), Caderno Virtual de Turismo (CVT) e Revista Brasileira de Pesquisas em Turismo (RBTur) – bem como três periódicos de alto impacto internacional – Annals of Tourism Reserch (Annals), Tourism Management (TM) e Journal of Travel Research (JTR). As análises compreenderam três aspectos: i) métodos, ii) enfoque da unidade de análise e iii) abordagem da experiência dos artigos encontrados. Classificaram-se os estudos quanto à abordagem da experiência como: 1) vivência; 2) consumo; 3) transformações. Também são apontadas lacunas de pesquisa e orientações para pesquisas futuras.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCaderno Virtual de Turismopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTurismo de experiênciapt_BR
dc.subjectConsumopt_BR
dc.subjectVivênciapt_BR
dc.subjectTransformaçãopt_BR
dc.subject.otherTurismopt_BR
dc.subject.otherExperiênciapt_BR
dc.titleUma revisão sobre estudos de experiência turística (2005-2016)pt_BR
dc.title.alternativeA review of tourism experience studies (2005-2016)pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://www.redalyc.org/articulo.oa?pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uma Revisão sobre Estudos de Experiência Turística (2005-2016).pdf480.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.